1st Line support till Service Desk i Sollefteå
Vision Zero It AB / Supportteknikerjobb / Sollefteå
2014-09-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "1st Line support till Service Desk i Sollefteå" (publicerad 2014-11-14) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Sollefteå,
Kramfors,
Ragunda,
Mark,
Härnösand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vision Zero It AB i Sollefteå,
Gävle,
Solna,
Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Vision Zero IT AB etablerar Service Desk Center i Sollefteå och söker nu IT-kunniga personer till vår 1st Line Support. Du kommer att vara en del av Service Deskens 1st Line support som tar emot inkommande ärenden och ger IT-support och service till användare, via telefon och remote. Arbetet innebär att supportera användare inom IT-frågor och hantera supportärenden via telefon, e-post och remote samt felsökning och problemlösning på klientnivå.
Publiceringsdatum2014-09-22KvalifikationerArbetet sker i Windowsmiljö och som person bör man ha ett genuint Data/IT intresse och ett obligatoriskt krav är tidigare erfarenhet av arbete i 1st Line support/Service Desk då arbetet kräver:
• Mycket goda kunskaper i Windows XP/7/8
• Mycket goda kunskaper i MS Office
• Mycket goda kunskaper i MS Active Directory
• Goda kunskaper om MS Exchange 2003/2007/2010
• Erfarenhet av Hårdvara- nätverkskort, ljudkort, bildskärmar och kringutrustning
• Erfarenhet av olika remotehanteringsverktyg
Dina personliga egenskaperVision Zero söker dig som brinner för att hjälpa andra människor med IT-relaterade frågor och som förstår vikten av att ge bra service. Du är initiativrik och har en positiv och serviceinriktad attityd. Då det periodvis kan bli hög arbetsbelastning i Service Desk är det viktigt att du kan prioritera mellan dina arbetsuppgifter och att du kan hantera stressiga situationer.
Arbetstider och anställningsform
Deltid, anställd som konsult hos Vision Zero.
Så ansöker duDu är välkommen att, så snart som möjligt, skicka in din ansökan till
jobb@visionzero.se . I din ansökan ska du bifoga ditt CV tillsammans med ett personligt brev där du beskriver varför just du skulle passa för rollen som 1st Line supporttekniker i Service Desk.
Vision Zero är ett IT-konsultföretag med IT Service Managementspecialister. Konsulterna är specialister inom IT-support och Service Desk och arbetar inom tre områden; Management Consulting, Sourcing av Service Desk/Help Desk samt Interim Management av ITIL-roller i Service Desk. Företaget startades 2006 och vi har verksamhet i Stockholm, Göteborg och Sollefteå.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 1st Line Support Sollefteå
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@visionzero.seFöretagVISION ZERO IT AB
AdressVISION ZERO IT AB
FRÖSUNDAVIKS ALLÉ 15
16970 SOLNA
KontorsadressFRÖSUNDAVIKS ALLÉ 15
SOLNA
Övriga kontaktuppgifterE-postadress:
jobb@visionzero.se Jobbnummer 2005107
Observera att sista ansökningsdag har passerat.