1st line helpdesktekniker med stort intresse för IT och service

Joblink Norden AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Joblink Norden AB i Malmö, Lomma, Vellinge, Lund, Trelleborg eller i hela Sverige

För uppdrag hos kund söker vi på Joblink nu duktiga servicedesk-agenter!

Joblink är ett rekryterings- och bemanningsbolag som genom ett nytänkande och innovativt arbetssätt sätter kandidaten i fokus och förenklar ansökningsprocessen och driver branschen framåt. Alla vi som är Joblink har lång erfarenhet av att arbeta med att bemanna och rekrytera kvalificerade medarbetare till företag och organisationer. Vi är personliga i vårt arbetssätt och tar gärna vara på möjligheterna med sociala medier som Facebook, Twitter och Linkedin i vårt arbete. Våra ledord är att det ska vara enkelt och trevligt för såväl kandidater som företag att jobba med oss. Bli en del av vårt framgångsrika konsultteam!

Publiceringsdatum
2015-03-16

Dina arbetsuppgifter
En helpdeskteknikers främsta arbetsuppgifter är att ge snabb och korrekt hjälp till användare via både telefon och mail. Det här specifika uppdraget är framförallt 1st line-support, det vill säga den första kontakten med kunden innan ärendena går vidare till eventuella felsökningar eller djupare undersökningar via 2nd eller 3rd line. Utöver den självklara supporten är även administrativa uppgifter såsom dokumentation av ärendena ett återkommande inslag i det dagliga arbetet.

Vi erbjuder!:

• Tillträde: April 2015
• Omfattning: 100 %.
• Placering: Malmö

Uppdraget ingår i vår bemanningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Joblink AB och arbeta ute hos uppdragsgivaren.

Kvalifikationer::

Vi söker främst efter juniora profiler i början av sin karriär då vi önskar att våra kandidater vill utvecklas tillsammans med oss på Joblink eller i framtiden med vår kund.

Förutom ett gediget IT-intresse är det väsentligt att du har någon form av IT-utbildning, helst på eftergymnasial nivå.

Vi ser gärna att du tidigare har jobbat i en kundbaserad miljö som t.ex med kundservice, support eller onsite-projekt.

Ett krav är kunskaper om grundläggande nätverkshantering samt basala kunskaper om:

• Ärendehantering
• Felsökning
• Citrix
• Exchange
• Kommunikation/Nätverk
• TCP/IP
• DNS
• DHCP
• Active Directory

Som person vill vi att du har ett gediget IT-intresse och en fallenhet för att hjälpa människor. Det krävs även att du klarar av att jobba i högt tempo kombinerat med att ge god service till varje enskild användare.

Ansökan::

Sök tjänsten via www.joblink.se och bifoga vänligen CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så sök gärna tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 16e april. Vid frågor kontakta rekryteringsansvarig Mathilda Wasting, 0723-653420 alternativt Emma Hagelberg 072-0502066.

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mathilda Wasting 0723-653420

Företag
Joblink Norden AB

Adress
Joblink Norden AB
Södergatan 14
21134 Malmö

Kontorsadress
Södergatan 14 21134 Malmö

Jobbnummer
2206651

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Joblink Norden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Joblink Norden AB: