1: linjen Supportstöd

Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen i Stockholm, Upplands Väsby, Västervik, Vimmerby, Hultsfred eller i hela Sverige

1177 Vårdguiden

Hälso- och sjukvårdsförvaltningen i Stockholms läns landsting ansvarar för att länets invånare erbjuds en god hälso- och sjukvård. Hälso- och sjukvården står inför stora utmaningar med fokus på bland annat stärkt valfrihet för patienterna och ökad mångfald bland vårdleverantörerna. Utifrån befolkningens behov beslutar förvaltningen om hälso- och sjukvårdsuppdrag, sluter avtal med vårdleverantörerna och följer upp vårdens kvalitet och resultat. Förvaltningen har en budget på drygt 48 miljarder kronor.

SLL har fr.o.m. 1 jan 2013 ansvaret för att driva det nationella konceptet för invånartjänster på uppdrag av CeHis (Center för eHälsa i samverkan). Till följd av det nationella uppdraget har en ny ny organisation, 1177 Vårdguiden, skapats inom avdelningen e-hälsa och strategisk IT. Det nationella uppdraget omfattar utveckling och förvaltning av innehåll, tjänster och kanaler och de varumärken som ingår i konceptet 1177 Vårdguiden, t.ex. 1177.se, Umo.se, 1177 Sjukvårdsrådgivningen och Mina vårdkontakter.

Enheten Förvaltning och support är en av fyra enheter i den nya organisationen 1177 Vårdguiden. Enheten har i uppdrag att förvalta och supporta alla eHälsotjänster som 1177 Vårdguiden erbjuder invånarna. På enheten finns den kompetens som krävs för att ta ansvar för hela kedjan från arkitektur och infrastruktur till utbildning av användare i form av vårdpersonal och invånare. Arbetet på enheten sker i nära samverkan med övriga enheter inom 1177 vårdguiden.

Varje tjänst/kanal har idag olika rutiner, system och struktur för att hantera inkomna synpunkter, användarstöd. Målet är att alla tjänsters hantering ska ske i ett ärendehanteringssystem, enligt lika processer och struktur för att uppnå effektivare hantering och uppföljning.

Publiceringsdatum
2014-01-22

Dina arbetsuppgifter
• Agera 1:a linjen för våra olika tjänster och kanaler. Svara, fördela och ibland hantera inkomna synpunkter, användarstöd och utvecklingsförslag.
Tjänsterna är: 1177 Vårdguiden, UMO, Sjukvårdsrådgivningen, Mina Vårdkontakter, Tidningen Vårdguiden
• Dokumentera processer, uppdatera checklistor och lathundar löpande Agerar beställare mot de externa leverantörerna utifrån verksamhetens behov.
• Sammanställa statistik som ska levereras till Supportansvarig
• Bevaka och följa upp att ärenden tas om hand och besvaras av leverantörer och kollegor enligt uppsatta processer
• Koordinera och bidra i arbetet till en effektivare hantering och konsolidering där det finns skillnader mellan tjänsternas support, Synpunktshantering och system
• Utbilda kollegor i Ärendehanteringssystem, hantering, processer
• Administrera mindre förändringar i Ärendehanteringssystem, lägga upp personer, förändra ärendetyper, svarsmallar m m.

Kvalifikationer
Som supportkoordinator är det viktigt om du har tidigare erfarenhet från att ha jobbat med support och användarstöd i 1:a linjen. Det är stor fördel om du har bidragit till processer och effektiviseringar. Önskvärt att du känner dig bekväm med att kunna administrera och jobba i olika ärendehanteringssystem.

Du jobbar obehindrat i Word, Excel och Projektplatsen.

Du är bra på att utrycka dig väl i tal men framför allt i skrift. Då du kommer vara första kontakten till våra användare som vänder sig till oss är du en viktig resurs att ge ett vänligt och professionellt intryck. Men även i arbetet att dokumentera hantering och processer. Du kommer att jobba nära övriga verksamheten och behöver vara lyhörd för att fånga upp och bemöta verksamhetens behov.

Dina personliga egenskaper
Som person är du lyhörd, strukturerad, initiativrik och prestigelös. Du har lätt för att sätta dig in i användare och tjänsternas behov och kan omsätta dessa i förslag till utveckling av hantering och processer. Du är en flexibel person som naturligt verkar i team för att på bästa sätt hitta effektiva och kvalitativa lösningar med användarens bästa för ögonen.

Övrig information:
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen erbjuder en attraktiv arbetsplats och strävar efter att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system.
Ansök genom att klicka på knappen "Ansök här".
Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-05
Ange följande referens när du ansöker: HSNF-13-20306
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tf enhetschef Lena Franzén 070-393 42 31

Facklig kontakt
Vårdförbundet Jan-Olov Wiklund 08-123 13 465
Vision Heléne Söderholm 08-123 13 054
SACO Johan Tallroth 08-123 13 468

Företag
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen

Adress
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen
Box 6909
10239 Stockholm

Jobbnummer
1756986

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen: