Webmaster - med goda kunskaper i grafisk formgivning
Marknadsföring / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Marknadsföring i Göteborg GöteborgsOperan
GöteborgsOperans vision - Ett av norra Europas ledande operahus. Ett modernt och nytänkande operahus som kännetecknas av professionalism och engagemang. Vi arbetar med en bred repertoar av opera, dans och musikal och är en viktig aktör i regionens utveckling. GöteborgsOperan AB är ett helägt bolag inom Västra Götalandsregionen med ca 500 årsanställda. Totalt ges på Stora och Lilla scenen samt i regionen ca 300 föreställningar per år för ca 250 000 besökare. Vi omsätter ca 380 miljoner kronor där ca 30% är egenfinansiering. GöteborgsOperan är en mångkulturell arbetsplats med ungefär lika många kvinnor som män anställda.
GöteborgsOperans marknadsföringsavdelning ingår i marknads- och försäljningsenheten och ansvarar för all extern marknadsföring av GöteborgsOperans verksamhet så som opera, dans, musikal och konsert samt andra evenemang inom verksamheten. På avdelningen arbetar sex personer.
Som webmaster på marknadsföringsavdelningen är ditt arbetsområde brett. Du arbetar med vår webbsidas övergripande struktur och presentation av innehåll till våra målgrupper i linje med GöteborgsOperans syfte, mål och strategier. Det innebär att du har ansvar för drift, uppdatering och utveckling av opera.se och säkerställer leverens från innehållsleverantörer samt är sammankallande för redaktionsrådet. Ditt arbete innefattar också produktion av annan typ av reklam- och kommunikationsmaterial som annonser och trycksaker då du samarbetar med avdelningens grafiska formgivare. Vidare innebär tjänsten att utveckla GöteborgsOperans närvaro i digitala medier. Du deltar även i framtagning av marknadsföringsplaner för avdelningen.
Du har
• Hög teknisk webbkännedom med minst tre års erfarenhet av ansvar för drift och utveckling
• Minst tvåårig eftergymnasial utbildning i grafisk formgivning/design
• God kunskap i fotografering, filmning och redigering
• God förmåga att bedöma nyhetsvärde i texter samt att själv framställa informationstexter
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Du har vana av och arbetar självständigt i följande programvaror: Indesign, Flash, Photoshop, Illustrator, Final cut pro, Motion samt e-postlistverktyget Apsis
För att trivas hos oss behöver du vara positiv, kreativ och prestigelös. Du har lätt för att jobba i grupp med andra kreativa personer både internt och externt samtidigt som du också kan arbeta självständigt då du driver projekt. Du har ett professionellt förhållningssätt, är noggrann med deadlines och har en analytisk förmåga. Vidare bör du ha stor förmåga att ta initiativ, att arbeta i ett högt tempo och att anpassa dig till nya tekniker och du vill befinna dig i teknikens framkant. Du har god kunskap och medvetenhet om sociala mediers påverkan samt ett stort intresse av att arbeta med marknadsförande aktiviteter för att förmedla GöteborgsOperans utbud. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100%. Tillträde 12 mars 2012. Sista ansökningsdag 4 jan 2012.
Bifoga gärna länk till webbsida/filmklipp och arbetsprover (max 3) på grafiskt arbete.
Publiceringsdatum2011-12-27Arbetstider och omfattning100% tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-04
Ange följande referens när du ansöker: 2011/48
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarknadsföringschef Lena Jaksch, 031-108038
Personalspecialist Anna Holm, 031-108071
Facklig kontaktTeaterförbundet Simon Engmalm, 031-108000
FöretagMarknadsföring
AdressMarknadsföring
Christina NIlssons Gata
41104 Göteborg
Jobbnummer 1115075
Observera att sista ansökningsdag har passerat.