Webbredaktör till Verksamt.se
Tillväxtverket / Administratörsjobb / Stockholm
2012-05-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Webbredaktör till Verksamt.se" (publicerad 2023-06-12) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tillväxtverket i Stockholm,
Gävle,
Örebro,
Jönköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Tillväxtverket är en myndighet som arbetar offensivt för hållbar tillväxt i hela landet genom att underlätta företagande och regional utveckling. Vi är lokaliserade på nio orter i landet, med huvudkontor i Stockholm.
Enheten Företagsinformation, som består av 15 personer, ansvarar för att utveckla och leverera samlad information och myndighetsservice om att starta och driva företag. Enheten erbjuder tjänster till nyföretagare/företagare via webb, telefon, broschyrer och i seminarieform. Flera utvecklingsprojekt bedrivs i samarbete med andra myndigheter och aktörer, bland annat företagarsajten verksamt.se, Starta företag-broschyren och Starta företag-dagar.
Publiceringsdatum2012-05-13Dina arbetsuppgifterI arbetsuppgifterna ingår att
• arbeta med innehållet på företagarsajten verksamt.se som samlar information och e-tjänster från flera myndigheter för att förenkla företagande
• säkerställa så att innehållet på verksamt.se är faktagranskat, aktuellt, inspirerande och tillgängligt
• medverka i arbetet med den fortsatta utvecklingen av verksamt.se i arbetet med att ta fram nytt informationsinnehåll och nya tjänster
• målgruppsanpassa innehåll och tjänster efter användarnas behov
• delta i arbetet med att samla in användarnas behov genom exempelvis användartester och fokusgrupper.
Arbetet sker ofta i samverkan med olika offentliga aktörer och det är en viktigt del av arbetet att förstå och ta hänsyn till olika intressen och att skapa ett bra och konstruktivt samarbetsklimat.
Vår kravprofil - Din kompetens
Vi söker dig som uppfyller följande skall-krav:
• examen från högskola alternativt universitet motsvarande minst en fil. kand. inom områdena media/kommunikation och/eller journalistutbildning eller motsvarande
• minst tre års erfarenhet av arbete som webbredaktör och/eller informatör
• goda kunskaper i olika webbpubliceringsverktyg
• erfarenhet av och förmåga att strukturera stora informationsmängder på webbplatser
• mycket god förmåga att uttrycka sig i skrift
• erfarenhet av bildbehandling som exempelvis Photoshop
• erfarenhet av tillgänglighet och användbarhet på webbenFöljande kunskaper/ erfarenheter är meriterande:
• erfarenhet av kommunikation via sociala medier
• erfarenhet av webbstatistikverktyg, gärna Google analytics
• erfarenhet av målgruppen blivande och befintliga företagare eller eget företagande
• vana av att förmedla juridiska/svåra texter på ett begripligt sätt
• erfarenhet av att producera informations- och marknadsföringsmaterial
• goda kunskaper i att skriva på webben på engelska
• erfarenhet av kravställning av webbtjänster/gränssnitt för webb eller liknande gentemot IT-utvecklare
Du som söker är självständig, drivande och initiativrik samt noggrann och effektiv. Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta samt klarar av att jobba med många olika saker samtidigt.
Resor ingår i tjänsten, främst inom Sverige och ibland utomlands ett par gånger per år.
Vårt interna förhållningssätt guidar oss i vårt beteende och agerande, vilket innebär ett dagligt fokus på kundnytta, öppenhet, tydlighet och laganda.
Mer information och kontakt
Anställningen är tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Arbetsplatsen är belägen i Stockholm. Sista ansökningsdag är den 2012-05-27.
Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.
Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder:
www.tillvaxtverket.se/anstallningsvillkorFackliga företrädare är Sofia Marklund, SACO, tfn 08-681 66 80 och Birgitta Rhodin, ST, tfn 08-681 93 76.
För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef Anna Johansson, tfn 08-681 95 58. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av personalhandläggare Theresia Lasu Waleij, tfn 08-681 93 62.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTillväxtverket
AdressTillväxtverket
Box 4044
10261 Stockholm
Jobbnummer 1242264
Observera att sista ansökningsdag har passerat.