Webbredaktör/kommunikatör till BUP Stockholm
Stockholms Läns Landsting / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Läns Landsting i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en driven kommunikatör med goda webbkunskaper och intresse för arbete inom hälso- och sjukvården? Barn- och ungdomspsykiatrin (BUP) i Stockholm läns landsting söker dig som vill jobba med både extern och verksamhetens interna kommunikation.
Om oss
BUP är en del av Stockholms läns sjukvårdsområde som är en vårdgivare inom Stockholms läns landsting. Vi är verksamma inom hela länet med fyra geografiska sektioner för lokal mottagningsvård. Till det kommer en sektion för heldygnsvård samt en för de specialenheter som är gemensamma för länet.
Rollen
Du blir en del av vår verksamhet som bedrivs på 30 enheter av närmare 1 000 medarbetare. I den interna kommunikationen är intranät och nyhetsbrev strategiskt mycket viktiga verktyg som komplement till chefslinjen. På den externa webbplatsen bup.se svarar BUP Stockholm på frågor från ungdomar som anonymt kan ställa frågor om psykisk ohälsa och psykiatriska tillstånd.
Som webbredaktör och kommunikatör blir du en av runt 20 kollegor i BUP Stockholms stab som utgör ett stöd till BUP:s ledning och verksamhet. Dina kollegor i staben arbetar med ekonomi, HR och olika former av verksamhetsutveckling och stöd. Du kommer att arbeta med kommunikationsfrågor i samarbete med BUP:s kommunikationsstrateg och rapportera till BUP:s administrativa chef.
Arbetsuppgifter
Som webbredaktör/kommunikatör på BUP kommer du att arbeta med intranät, extern webbplats och digitalt nyhetsbrev. Det innebär att du kommer producera nytt innehåll genom att samla in och bearbeta information och skriva texter som är anpassade och relevanta för olika kanaler och målgrupper. Du ansvarar också för att hålla sidor uppdaterade med aktuell information och för webbadministration kring BUP:s digitala kanaler. Utöver det arbetar du med andra kommunikatörssysslor som att producera trycksaker, presentationer, broschyrer, foto och fotoredigering.
Kvalifikationer
Du ska ha:
• Relevant utbildning inom webb eller kommunikation från högskola eller motsvarande
• Erfarenhet av webbredaktionellt arbete och CMS, gärna EpiServer
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa kommunikation till olika målgrupper, kanaler och syften, i synnerhet att skriva för webben.
Därutöver ser vi gärna att du har:
• Goda kunskaper i att arbeta med SEO och Google Analytics
• Vana vid fotografering och grundläggande färdigheter i bildbehandling
• Minst grundläggande kunskaper i layout, exempelvis InDesign.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är kreativ och initiativtagande, samtidigt som du är strukturerad och har god förmåga att se helheten, utan att missa detaljerna. Du har lätt för att samarbeta med kollegor i olika roller och vill bidra till goda relationer på arbetsplatsen. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är flexibel att anpassa dig till olika arbetsuppgifter och-situationer.
Kontaktinformation
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med administrativ chef Johanna Woltjer, på telefonnummer 08-514 520 50.
Fackliga representanter
Vision, Ola Tellner, tel: 08-12340481
SSR, Erico Pizarro-López, 08-12340487
Publiceringsdatum2017-05-31Övrig informationVi tillämpar registerkontroll före beslut om anställning.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 18 juni 2017. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansökningar inkomna per brev eller e-post beaktas inte.
Varaktighet, arbetstid
Dagtid Tillsvidare
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Woltjer
FöretagStockholms Läns Landsting
AdressStockholms Läns Landsting
Sachsgatan 10
11861 Stockholm
KontorsadressSachsgatan 10
Jobbnummer 3531719
Observera att sista ansökningsdag har passerat.