Webbredaktör

Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Stockholm, Botkyrka, Gävle, Gotland, Söderhamn eller i hela Sverige

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 6,8 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 100 medarbetare på 8 orter.

Vi gör pensioner enklare â- för att alla ska kunna leva i nuet.

Kommunikationsenheten ansvarar för arbetet med internkommunikation och intranätet, för den externa webben, för myndighetens kampanjer och för orange kuvertet samt för myndighetens strategier inom kommunikation. Du rapporterar till chefen för kommunikationsenheten.

Du är en del av webbredaktionen för pensionsmyndigheten.se och ansvarar för daglig förvaltning, löpande planering och publicering. I ditt arbete ingår bland annat att skriva nyheter och notiser samt uppdatera övriga webbsidor löpande. I tjänsten ingår även att vara redaktörsstöd vid utveckling av t ex nya e-tjänster.

Pensionsmyndigheten.se utvecklas löpande till en modernare webbplats och du kommer att ansvara för att webbplatsen hålls uppdaterad utifrån nya riktlinjer och du kommer även följa vilka löpande förändringar som behöver göras. I förlängningen förväntas du ta hand om ytterligare ansvarsområden som medlem i projekt eller fördjupat ansvar för delar av webbredaktionens arbete.

En viktig del av ditt arbete är att ta hand om snabba avstämningar i myndighetens samordnande råd för kommunikation. Du är ordförande för mötet och stämmer av aktuellt läge med kundservice, press, interninfo m fl. Du informerar om webbaktiviteter samt fångar upp behov av information på webben kring aktuella frågor.

Publiceringsdatum
2015-03-12

Erfarenhet och utbildning
Du har högskoleutbildning inom media- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande.

Du har
• minst tre års erfarenhet av att arbeta redaktionellt med en större webbplats
• en mycket god kommunikationsförmåga och är en strukturerad person,
• mycket goda kunskaper i och erfarenhet av att skriva journalistisk text för webb, planera produktion och redigera text,
• en god stilistisk förmåga samt erfarenhet av att målgruppsanpassa information
• erfarenhet av kommunikation med IT avdelning för att upprätthålla en väl fungerande webbplats,
• goda kunskaper i olika webbpubliceringsverktyg. Det är meriterande om du har erfarenhet av SiteVision.

Det är meriterande med god kunskap om pension erhållen från myndighet, bank, finans eller försäkringsbranschen.

Dina egenskaper
Du är
• drivande och självständig,
• förtroendeingivande,
• kommunikativ,
• leveranssäker,
• van att agera snabbt.

Övrig information
För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta Sofia Wagner, chef för kommunikationsenheten, 010-454 23 74.
Fackliga representanter: Emma Collin, SACO, 010-454 23 11 och Helena Blomkvist, ST, 010-454 28 53.

Välkommen med din ansökan!

Du ansöker på www.pensionsmyndigheten.se/ledigatjanster

Din ansökan vill vi ha senast den 26 april 2015.

Ange diarienummer PSL 2015-42 i din ansökan.

Arbetstider och omfattning
Heltid 100% Tillsvidare -

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-26
Ange följande referens när du ansöker: dnr: 2015-42
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Pensionsmyndigheten

Adress
Pensionsmyndigheten
Box 38190
10064 Stockholm

Kontorsadress
Hornsgatan 168

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2202273

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: