Webbadministratör till Tullverket i Stockholm
Novare Bemanning AB / Journalistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla journalistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm,
Botkyrka,
Nynäshamn,
Strängnäs,
Uppsala eller i
hela Sverige Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Tullverket förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Tullverkets uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har idag cirka 2 100 anställda. Tullverket verkar i hela landet, men finns främst vid gränsorter med större resande- och godsflöden, i huvudsak i Stockholm, Göteborg och Malmö. Arbetsgivare: Novare Bemannig AB
Är du en webbadministratör med statlig erfarenhet? Vill du dela med dig av dina kunskaper på en samhällsviktig myndighet? Då har vi en möjlighet för dig! Just nu söker vi en webbadministratör till Tullverket i Stockholm.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en webbadministratör till Tullverket i Stockholm.
Tullverket är just nu i behov av stöttning i form av en webbadministratör. I rollen kommer du att få arbeta brett med både administrativa och webbrelaterade arbetsuppgifter. Du kommer att tillhöra myndighetens enhet för intern kommunikation och bli en viktig del i deras arbete.
Till denna roll söker vi dig som är positiv, flexibel och noggrann. Du har minst ett års erfarenhet av liknande arbete och är van vid att arbeta utifrån fastlagda rutiner. Det är även meriterande om du har kunskaper i verktyg för att redigera foto och film.
Exempel på dina arbetsuppgifter
sköta administrativa rutiner
uppdatera intranät
planera och samordna
arbeta utifrån fastlagda rutiner
vara ett operativt stöd för verksamheten
formulera brev, protokoll, dokumentation m.m.
hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
assistera och ge service till en eller flera personer (exempelvis en chef eller en avdelning)
hantera många kontakter med anställda och allmänhet
göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram.
Krav för tjänsten
gymnasium eller likvärdig utbildning
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
minst (1) års arbetslivserfarenhet från likande arbete
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
erfarenhet arbete med kundkontakter och kundsupport
erfarenhet av arbete med återkommande arbetsuppgifter utifrån fasta rutiner
erfarenhet av att arbeta i och administrera webbpubliceringsverktyg (CMS)
goda kunskaper i webbpubliceringsvertyget Sitevision
erfarenhet av arbete med publicering på intranät
erfarenhet av arbete i statlig verksamhet.
Meriterande krav för tjänsten
erfarenhet av arbete i Tullverket
kunskaper i verktyg för att redigera foto och film.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider och startar så snart som möjligt, med ca 12 månaders uppdragslängd, med chans till förlängning. Möjlighet till distansarbete finns.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-11-15. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på
miranda.nilsson@novare.seHoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.
När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782),
https://novare.se/bemanning Arbetsplats Novare Bemanning
Jobbnummer 8239361
Observera att sista ansökningsdag har passerat.