Webbadministratör till Brand Factory med start omgående!
Placera Personal AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Är du en grym administratör som brinner för webbshoppar och digitala verktyg?
I sånt fall kan du vara den vi söker!
Företaget
Brand Factory Group och Ineko Group gick samman den 1 april 2016. Bolagen bildar den ledande aktören inom området grafisk och visuell kommunikation i Norden med en sammanlagd omsättning på 1,3 miljarder kronor. Vi har verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Antal anställda i hela koncernen uppgår till 680, varav 450 finns i Sverige. Till kontoret i Farsta söker de nu en webbadministratör som kommer ingår i deras online services team.
Tjänsten
Som webbadministratörer kommer du tillhöra avdelningen Online Services, en avdelning inom IT-organisationen. Då det är ett nyligen sammanslaget företag och avdelning så kommer teamet att administrera webbshoppar och verktyg i flera olika system under en tid. I rollen hjälper du kunder att lägga upp kampanjer och produkter i deras B2B-webbshoppar samt information i Brand Factorys digitala verktyg som underlättar produktioner och kundverktyg. Du arbetar med att uppdatera innehåll och ser till att webbshopparna rullar. Tjänsten passar dig som har intresse för webbsystem och administration, som är van att arbeta förvaltande och ge service både externt och internt. Trivs du dessutom med att arbeta i ett högt tempo och känner att du är redo för att bita tag i en gemensam utmaning, är detta en roll för dig!
Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten
* Ta emot uppdrag från Sälj- och Projektavdelningen kring deras kunder dagligen
* Vara med och lägga beställningar och uppdrag inom IT-organisationen
* Publicera produkter i webbshopparna för kampanjer varje månad
* Administrera information och data till de digitala verktygen
* Hantera användarkonton i webbshoppar och digitala verktyg
* Vara med och konvertera till nya webbsystem
* Vara med vid en större systemintegration
Publiceringsdatum2017-03-20Kvalifikationer * Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* Du har erfarenhet av att arbeta som administratör
* Du har mycket god systemvana
* Du har mycket goda excelkunskaper
* Meriterande om du har en utbildning inom webb alt systemutveckling
* Meriterande om du har erfarenhet av webbshoppar, CSS, HTLM, Adobe CC paketet, Monitor och Wipcore.
Personligt
Som person har du god struktureringsförmåga och är detaljorienterad. Du är noggrann, ansvarstagande och trivs med att arbeta i team. Vidare tar du gärna egna initiativ, bidrar med positiv energi och är serviceinriktad i din kommunikation.
Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!
Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.
Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid (40h/v) Start: omgående Uppdragsläng: 6 månader, med möjlighet till förlängning Du blir anställd som konsult via Placera Personal
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLovisa Torbacke 08-586 22720
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Jobbnummer 3385162
Observera att sista ansökningsdag har passerat.