Viverk AB rekryterar Supply Chain Manager

Inpeople Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inpeople Sverige AB i Ljungby, Älmhult, Alvesta, Värnamo, Markaryd eller i hela Sverige

Om oss
Inpeople är en HRM-partner till många av Sydostregionens mest framgångsrika företag. Vi erbjuder rekrytering, personaluthyrning och organisationsutveckling inom alla personalkategorier. Vår nisch är företag som vill ha hög kvalitet och ett perfekt resultat. Vi har huvudkontor i Växjö och cirka 150 anställda. Inpeople är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.

Om företaget
Viverk utvecklar, producerar och marknadsför industritvättmaskiner med tyngdpunkt på kundanpassade specialmaskiner men även i ett standardsortiment. Kunderna återfinns främst inom den tillverkande industrin och huvudsakligen Skandinavien.

Under 2017 har Viverk genomfört ett lyckat ägarskifte och samtidigt stärkt sin position på marknaden med en tillväxt om ca 50%. Nästa år kommer vi att omsätta drygt 50 mkr och i takt med att organisationen utvecklas och växer söker vi nu en Supply Chain Manager för att kunna ta nya kliv i vår utveckling.


Dina arbetsuppgifter
Det här är tjänsten för dig som vill vara med på en stimulerande och utvecklande tillväxtresa i ett bolag med höga ambitioner och de rätta förutsättningarna för att lyckas. Som Supply Chain Manager kommer du arbeta med att samordna och optimera flödet mellan Produktion, Inköp samt Logistik. Du deltar i ledningsgruppen som ansvarig för material- och produktionskedjan.

Dina huvudsakliga områden:

Produktion:
Du arbetar med produktionsutveckling, personalledning, investeringsplaner, produktionsekonomi, produktionsplanering samt leverans och transportplanering. I denna grupp finns ca 20 medarbetare, tekniker och maskinbyggare.

Inköp:
Du säkerställer att vi arbetar på rätt sätt med leverantörsutveckling, inköpsavrop, lagersaldon och inköp av produktionskritiska tjänster. I denna grupp finns idag två personer.


Din profil
Vi tror att rätt person har en produktionsorienterad bakgrund, kanske med erfarenhet från operativt planeringsarbete inom tillverkande industri eller motsvarande. Viktigast är att du har en god inblick i hur materialförsörjning och produktionsplanering fungerar.

Kanske har du en teknisk eller ekonomisk utbildning med ett par års erfarenhet av produktionsteknik, produktionsledning eller inköp bakom dig.

Du som söker är redo att träda in i en roll där du får bidra med din kompetens och kreativitet, samtidigt som du också ges chansen att anta en viktig roll i ett växande bolag som kommer ge utveckling såväl karriärmässigt som kompetensmässigt.

Vi samarbetar med Inpeople och du är välkommen att ta en första kontakt med Christoffer Petrén för frågor kring denna tjänst. Välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-12-22

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-18
Ange följande referens när du ansöker: 1776
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christoffer Petrén 0470-740080

Företag
Inpeople Sverige AB

Adress
Inpeople Sverige AB
Norrgatan 22, 3tr
35231 Växjö

Kontorsadress
Norrgatan 22, 3tr

Jobbnummer
3871310

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inpeople Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inpeople Sverige AB: