Visma EssCom söker en IT-specialist

Visma EssCom / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visma EssCom i Stockholm, Sundbyberg, Södertälje, Norrköping, Gävle eller i hela Sverige

Vismakoncernen är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköp, betalning, butiksdata, IT-projekt, anbud och upphandling. 5.500 anställda förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 500.000 kunder i både privat och offentlig sektor. 2016 uppgick nettoomsättningen till 7.855 miljoner norska kronor. Visma AS är moderbolag i koncernen, som ägs av KKR, HgCapital, Cinven och Vismaledningen.

Nu söker Visma EssCom någon som kan vara med och ta våra verksamhetsapplikationer till nästa nivå.



För att kunna leverera ledande tjänster till våra kunder krävs att våra verksamhetsapplikationer ständigt utvecklas och att de förvaltas på bästa sätt.

Du kommer att ingå i ett virtuellt internationellt team för utveckling och förvaltning av de applikationer som driver divisionens verksamhet. I din roll kommer du att leda IT-projekt och förbättringsaktiviteter som ibland kommer att användas i flera länder där vi har verksamhet.



En annan del av rollen består i att agera intern IT-support då du arbetar med att underhålla den dagliga driften. Du har ansvar för att underlätta och hjälpa användare med dagliga IT-relaterade problem. Ärenden berör både hårdvara och mjukvara, där de vanligaste ärendena handlar om att felsöka arbetsplatser, skrivare, telefoner och säkerställa att produktionen hålls igång. Ärenden kommer in via mail, till ärendehanteringssystemet eller onsite. Därtill arbetar du med att proaktivt utveckla den interna IT-miljön för att anpassa den till företagets behov. Du arbetar självständigt men ingår i ett team av likasinnade.

I dagsläget hanteras även samtliga IT-relaterade inköp via denna roll.



Inte sällan är de tjänster vi levererar till kunder direkt kopplade till våra verksamhetssystem och du kommer också att bli inblandad i design av kundlösningar. Du blir därmed en del av att säkerställa att våra kunder blir framgångsrika. Formella krav: Erfarenhet av teknisk onsite-support Kunskaper i Windows (klient och server), Active Directory, SQL, samt viss nätverkskonfiguration (TCP/IP, DNS, DHCP) Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Meriterande: Google G-suite, och VM-ware

Vi arbetar enligt ITIL För att passa i rollen anpassar du dig snabbt vid oförutsedda händelser och trivs i varierande miljöer där du ställs inför nya utmaningar. Du är lösningsorienterad och tar initiativ för att utveckla arbetssätt och rutiner. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta kunden och användaren i fokus. Du tar stort eget ansvar för ditt arbete och har ett ödmjukt förhållningssätt till såväl kunder som kollegor och leverantörer. Då användarna ofta jobbar mot deadlines är det viktigt att du trivs att arbeta i ett högt tempo och kan hantera periodvis hög arbetsbelastning.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-06-20

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katja Staaf +46 10-1411600

Företag
Visma EssCom

Adress
Visma EssCom
Gårdsfogdevägen 5
16867 Bromma

Kontorsadress
Gårdsfogdevägen 5

Jobbnummer
3567376

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Visma EssCom

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visma EssCom: