Visma Commerce söker Support operatör

Visma Commerce AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visma Commerce AB i Stockholm, Linköping, Falun, Halmstad eller i hela Sverige

Visma gör verksamheter mer effektiva. Koncernen levererar programvara, outsourcingtjänster, inköps- och anbudslösningar, betalningstjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterade utvecklings- och konsulttjänster. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser inom både privat och offentlig sektor. 340 000 nordeuropeiska kunder använder Vismas produkter och tjänster, och ytterligare 330 000 har Visma som hostingpartner. Koncernen har över 5 400 anställda, varav 1 600 i Sverige. 2012 uppgick omsättningen till 5 749 miljoner norska kronor.

Support operatör 

Om Visma Commerce

Visma Commerce är ett dotterbolag till Visma. Visma Commerce arbetar för att effektivisera upphandlings-, inköps- och anbudsprocessen och därmed bidra till svensk välfärd och konkurrenskraft. Vi hjälper både köpare och säljare att göra bättre affärer och vårt erbjudande omfattar informationstjänster, kunskapstjänster, affärsmedia samt elektroniska inköps- och upphandlingssystem. Vi har kunder i alla storlekar och branscher och är ett företag med ett tydligt tillväxtfokus med ca 170 anställda och kontor i Stockholm, Linköping, Falun, Halmstad och Oslo samt med offshore utveckling i Litauen och Rumänien.

Publiceringsdatum
2013-09-30

Dina arbetsuppgifter
Din huvuduppgift är att stödja våra kunders superanvändare och möjliggöra för kunden att uppnå maximal nytta av vår tjänst. Primära arbetsuppgifter omfattar handläggande av inkommande ärenden från kund, hantering av felmeddelanden från systemet, felsökning, informationsanalys samt proaktivt arbete med att effektivisera kunders arbetsprocesser. Arbetet kan även komma att omfatta utbildning av kunder och kvalitetssäkring av systemet. Rollen kräver att du är analytisk, serviceinriktad och har en vilja att utveckla både dig själv och våra kunder, vi tror även att ett strukturerat  och metodiskt tillvägagångssätt hjälper dig att trivas i rollen.

Önskad kompetens och erfarenhet

Vi söker personer med högskoleutbildning inom ekonomi eller IT eller med motsvarande arbetslivserfarenhet. Gärna du som är nyutexaminerad eller har ett par års relevant arbetserfarenhet efter avslutad utbildning.

Meriterande är:

• God förståelse för företags inköps- och betalningsprocesser
• Erfarenhet av arbete med affärssystem eller EDI
• Erfarenhet från kundorienterat arbete
• God datorvana och intresse för IT
• Språk
• Mycket god svenska i tal och skrift. (Krav)
• God engelska i tal och skrift. (Krav)
• God finska i tal och skrift. (Meriterande)
• God norska i tal och skrift. (Meriterande)

 Ansökan

Skicka ansökan till ansokan.opic@visma.com senast 2013-10-31 Vi genomför ett löpande urval och ser därför gärna att du skickar din ansökan snarast.

Vid frågor, kontakta Jessika Landén, 08-522 930 57, jessika.landen@visma.com

Sewww.visma.seför mer information om Vismakoncernen ochwww.opic.com ochwww.visma.se/proceedoför mer information om Visma Commerce.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Efter överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-31
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan.opic@visma.com

Kontakt
Visma Commerce ansokan.opic@visma.com

Företag
Visma Commerce AB

Adress
Visma Commerce AB
Box 396
58104 Linköping

Jobbnummer
1664690

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Visma Commerce AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visma Commerce AB: