Vill du arbeta med finansiell rådgivning på Lindorff?

Adecco Sweden AB / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Lindorff, som startade sin verksamhet redan 1898, är idag en europeisk fulltjänstleverantör av kredithanteringstjänster. Vi erbjuder informationstjänster, betalningstjänster, faktureringstjänster samt tjänster inom inkasso och köp av fordringar.

I dag är Lindorff särskilt framstående inom finansindustrin, där vi har en ledande ställning i Europa. Lindorff har cirka 3 700 anställda i tretton länder. Företagets nettointäkter uppgick 2015 till 534 miljoner euro (2014: 475 miljoner euro). Lindorff är majoritetsägt av Nordic Capital Fund VIII.

OM TJÄNSTEN
Adecco Finance & Legal söker inkassorådgivare till vår kund Lindorff i Göteborg. Som rådgivare inom Lindorffs kundcenter är du länken mellan Lindorffs kunder och Lindorffs kunders kunder (gäldenärer). Större delen av din arbetsdag arbetar du med in- och utgående telefoni men det förekommer även mail och övrig administration. Din uppgift är tillsammans med gäldenären att hitta den bästa lösningen för att bli skuldfri. Detta innebär att driva förhandling, hantera bestridanden och stötta kund och gäldenär.

Samtalen är många och det är viktigt att varje samtal är av hög kvalité men ändå hanteras effektivt. Ett arbete inom den här kundtjänsten innebär att man tar emot många olika sorters samtal och du bör därför vara införstådd med att en del av dem kan komma att vara av något tuffare karaktär. Din arbetsdag tillbringar du i ett öppet kontorslandskap i centrala Göteborg, tillsammans med likasinnade människor som alla har ett stort engagemang för sina arbetsuppgifter.

För att känna dig trygg i din roll som inkassorådgivare kommer du att erbjudas en betald utbildning som är förlagd under tre veckor, med inriktning mot juridik och ekonomi, där teori och praktik varvas. Utbildningen börjar 3/10 och din anställning kommer därefter att pågå löpande framöver. Arbetet är förlagt på vardagar måndag-fredag, beroende på avdelning arbetar du både dag och kväll.

OM DIG
Ser telefonen som ett självklart arbetsredskap och vill utvecklas vidare inom ett intressant bolag. För att lyckas i den här tjänsten bör du vara en kvicktänkt problemlösare som gillar att ge service. Du är noggrann samt har förmågan att få rutinuppgifter utförda snabbt och effektivt. Tempot är högt, vilket är någonting som du trivs med. Vi lägger stor vikt vid att du behärskar svenska i tal och skrift samt har minst grundläggande kunskaper i engelska språket. Dina datakunskaper är goda och du kan journalföra samtal samtidigt som du har en kund i telefon.

Som person är du utåtriktad, serviceminded och professionell i dina samtal med gäldenären. Vidare är du kvalitetsmedveten, har lätt för siffror samt är en duktig problemlösare och förhandlare.

Viktigt för tjänsten är:
• tidigare erfarenhet av kundkontakt via telefon
• Gillar att ge service 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

OM ANSTÄLLNINGEN
Tjänsten som inkassorådgivare är ett konsultuppdrag med start måndagen den 3/10. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden men arbetar ute på plats hos Lindorff beläget i Gårda, centrala Göteborg.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

OM ANSÖKAN
Tjänsten kan tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du attblikontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att 
kontakta ansvarig rekryterare Emma Renström på 031-725 45 34. 

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, löpande

Publiceringsdatum
2016-09-09

Ersättning
Enl. ö.k.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-30
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Renström (rekryteringsansvarig)31-7254534 Emma.Renstrom@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3038740

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: