Vikarierande Kanslichef
Åmåls kommun / Ekonomichefsjobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Åmål,
Säffle,
Bengtsfors,
Grums,
Mellerud eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åmåls kommun i Åmål Kommunstyrelseförvaltningen söker
Vikarierande kanslichef
Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 500 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en aktiv kulturstad med en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på
www.amal.se .
Anställningsvillkor
Vikariat 100 %. Tillträde under hösten 2015 till och med januari 2017.
Placering
Kanslichefen är placerad vid kanslienheten inom kommunstyrelseförvaltningen. Närmaste chef är kommunchefen.
Publiceringsdatum2015-09-08Dina arbetsuppgifterVi söker en vikarierande kanslichef då vår ordinarie går på föräldraledighet. Du ska vilja bidra till att nå upp till Åmåls kommuns vision om att bli Sveriges mest gästvänliga stad.
Som kanslichef har du personal- och arbetsmiljöansvar samt budget- och resultatansvar för kanslienheten. I enheten finns sex medarbetare utöver kanslichefen. Kanslichefen kommer att ingå i en ledningsgrupp.
I arbetsuppgifterna ingår:
• att ansvara för administration för kommunstyrelsen, barn-och utbildningsnämnden, vård- och omsorgsnämnden, bygg- och miljönämnden, överförmyndarnämnden och respektive nämnds utskott samt kommunfullmäktige
• utgöra ett juridiskt stöd för kommunens förvaltningar, främst vad gäller kommunallagen och förvaltningslagen
• ansvara för ärendehantering och ärendeberedning
• leda arbetet med att digitalisera nämndadministrationen
• att samordna och driva utvecklingen av kommunens administrativa rutiner
• att organisera nämndsekreterarnas arbete
• ansvara för stadshusets reception
KvalifikationerVi har som krav att du har:
• högskoleexamen med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• erfarenhet av och kunskap om kommunala lagar, regler och bestämmelser och erfarenhet från arbete i kommunal verksamhet
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• B-körkort
Meriter
Tidigare erfarenhet av chefsskap eller annan ledande roll är meriterande men inget krav.
Dina personliga egenskaperSom person är du strukturerad, stresstålig och trivs med att arbeta så väl ensam som i grupp.
Du har god samarbetsförmåga samt är lyhörd och serviceinriktad. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Information lämnas av
Kanslichef Ida Rådman, telefon 0532-170 13
Vision, Marita Burman Linder, telefon 0532-173 52
Så ansöker duVälkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast söndagen 27 september 2015. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via epost eller pappersformat. Detta sker antingen via länken "Jobba hos oss" på Åmåls kommuns hemsida,
www.amal.se , eller genom "
Klicka på denna länk för att göra din ansökan" på Platsbanken.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 6 mån eller mer
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-27
Ange följande referens när du ansöker: KS 2015/302
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKanslichef Ida Rådman 0532-170 13
Facklig kontaktVision Marita Burman Linder 0532 173 25
FöretagÅmåls kommun
AdressÅmåls kommun
Box 62
66222 ÅMÅL
KontorsadressKungsgatan 26
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2438255
Observera att sista ansökningsdag har passerat.