Vikarierande Bygglovshandläggare

Partille kommun, Bygg- och miljö / Säkerhetsjobb / Partille
2025-02-19


Visa alla säkerhetsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Bygg- och miljö i Partille

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 3 000 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Vi planerar för en samtid och en framtid där alla kan leva mitt i det goda livet. Bygg- och miljöförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning inom bygg- och miljöområdet. Förvaltningen består av en personalgrupp på ca 30 personer fördelade på en byggenhet och en miljöenhet. Förvaltningen arbetar med såväl privatpersoner, företag, myndigheter som andra delar av kommunens verksamhet.

Bygg- och miljöförvaltningen söker nu en vikarierande bygglovshandläggare då en kollega ska vara föräldraledig. Som medarbetare på byggenheten är du med och bidrar till att skapa en god och hållbar framtid i Partille.

Publiceringsdatum
2025-02-19

Arbetsuppgifter
Partille är mitt uppe i en expansiv period på resan från förort till förstad, därför kan vi erbjuda dig spännande och på samma gång utmanande och komplexa arbetsuppgifter.

Dina främsta arbetsuppgifter som bygglovshandläggare är att handlägga bygglov, marklov, rivningslov samt förhandsbesked. Du kommer i arbetet granska projekterade byggnationer av olika omfattning utifrån plan- och bygglagen, det kommer där av beröra både gamla och nya byggnader. I arbetet ingår också att ge service till såväl allmänhet som professionella byggherrar i form av råd och upplysningar. Under perioder kan andra uppgifter förekomma inom ramen för bygg- och miljönämndens arbetsområde, exempelvis handläggning av anmälanärenden och slutbesked.

Som bygglovshandläggare ingår du i byggenhetens arbetslag och deltar i gemensamma arbetsgrupper och möten som är relevanta för ditt uppdrag. Att bereda och presentera ärenden för bygg- och miljönämnden är en del av det vardagliga arbetet. Arbetet bedrivs självständigt och med stort eget ansvar samtidigt som arbetsgruppens samsyn är överordnad, beslut tas ofta på delegation. Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag till fredag, enligt fast schema med möjlighet till flex.

Kvalifikationer
I denna rekrytering söker vi dig som har en yrkesutbildning som bygglovshandläggare alternativt minst ett års arbetslivserfarenhet av arbetsuppgifter som väl motsvarar tjänstens innehåll. Du har en god digital kompetens och har lätt att lära dig ny digital mjukvara då vi arbetar helt digitalt.

Du kommer att arbeta i nära samarbete med dina kollegor och även ha mycket kontakt med allmänhet och verksamhetsutövare, därför kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du bör ha en god och väl utvecklad samarbetsförmåga, och arbetar ihop med kollegor och samarbetspartners på ett lyhört och smidigt sätt. Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Tjänsten ställer krav på att du är kvalitetsmedveten och noggrann i ditt arbetssätt, samt att du är en trygg person, såväl på det personliga planet som i ditt yrkesutövande. För dig är det viktigt att sätta kunden i fokus och du trivs med att arbeta i en rådgivande roll. Du är också bra på att planera, organisera och strukturera ditt arbete på ett, för situationen, effektivt sätt.

Du behöver ha B-körkort. Bilpool finns i kommunen.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

ÖVRIGT
I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas.

Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "25/35".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Bygg- och miljö

Kontakt
Bygglovschef
Tobias Persson - för frågor om rekrytering
031-792 12 52

Jobbnummer
9175919

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Bygg- och miljö

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Bygg- och miljö: