Vikarierande aktivitets- och folkhälsosamordnare

Gnesta kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Gnesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gnesta, Nykvarn, Trosa, Södertälje, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gnesta kommun, Socialförvaltningen i Gnesta

I Gnesta kommun är vi 850 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Du är varmt välkommen att bli en av oss.

Tjänsten är placerad på socialförvaltningen som arbetar för att erbjuda invånarna i Gnesta kommun en god och tillgänglig service utifrån individens egna behov. Vi ansvarar för kommunens omsorg för individ och familj, äldre, personer med funktionsnedsättning, den kommunala hälso- och sjukvården samt arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning. Förvaltningen arbetar på uppdrag av socialnämnden.

Förvaltnings- och utvecklingsenheten ansvarar för förebyggande socialt arbete, för patientsäkerhet och kvalitet inom hälso- och sjukvård, för administration, utredning, utveckling och uppföljning, samt fordon, larm, lås och systemförvaltning. Enheten arbetar för hela socialförvaltningen och i samverkan med andra aktörer i och utanför kommunen.


Publiceringsdatum
2022-07-28

Arbetsuppgifter
Som vikarierande aktivitets- och folkhälsosamordnare kommer du ansvara för att samordna kommunens förebyggande sociala och frivilligbaserade aktiviteter, samt folkhälsoarbete. Du kommer arbeta med att motverka social isolering, psykisk ohälsa och missbruk/beroende. Gnesta kommun samarbetar med och inom region Sörmland i flertal projekt som; Tillsammans för barnens bästa, Personcentrerat bemötande, Samverkan unga vuxna 18 25 år med psykosocial problematik, Suicidprevention, ANDTS och där du i din funktion kommer att samverka både inom socialförvaltningen, kommunen och med regionens aktörer.

Du kommer att ansvara för att samordna arbetsgrupper och underlag för beslut, samt arbeta utifrån de resurser som finns för dessa områden. Du ansvarar för återrapportering till berörda myndigheter och SKR. Du kommer att ha din anställning på socialförvaltningen och placering på förvaltnings- och utvecklingsenheten, samt Powerhuset. Powerhuset är en aktivitetslokal för äldre. Du bör vara van vid samverkan då arbetet innebär nära kontakt med kommunens och regionens verksamheter och andra aktörer i lokalsamhället. I arbetet ingår att redogöra samt presentera lägesbilder och analyser för politik och tjänstepersoner. Du kommer att arbeta självständigt men har alltid kollegor att ta hjälp av.
Du arbetar nära dina kollegor och har god tillgång till arbetsledning och stöd.

Enheten har avstämning och veckomöten, samt APT en gång per månad. Vi värdesätter samarbete på vår arbetsplats och vi är måna om vår gemensamma arbetsmiljö.



Kvalifikationer
Vi söker dig som självständigt leder, motiverar och samordnar grupper. Du är bra på samarbete och att skapa delaktighet. Du är lyhörd, bra på att lyssna, kommunicera och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har god förmåga att se fler perspektiv och ta hänsyn till helheter. Du förstår din funktion, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Vidare tar du ansvar för dina uppgifter och strukturerar själv ditt arbete och driver processer vidare. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du har lätt att se nya möjligheter i förändrade omständigheter. Du är tydlig i såväl tal som skrift. Säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter, samt påminner och följer upp.

Vi söker dig med slutförd högskoleutbildning som folkhälsovetare, beteendevetare, socionom eller annan likvärdig utbildning. Det är meriterande med erfarenhet av liknande arbete. Du ska ha kunskaper om gällande regleringar för socialtjänst. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket; både med att förstå och att kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, samt ha god datorvana. Du ska ha B-körkort. Kommunen har stor yta med landsbygd och att köra tjänstebil ingår i tjänsten.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Gnesta kommun ska du känna dig trygg och kunna ha en god balans mellan fritid, familjeliv och jobb. Du har flera fina anställningsförmåner, till exempel friskvårdsbidrag, utökad föräldraledighet och ett bra försäkringsskydd. Läs mer om kommunens anställningsförmåner på gnesta.se/anstallningsformaner.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, och välkomnar därför sökande med olika erfarenheter och bakgrund.

Gnesta kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2022-10-03 Tillträde enligt överenskommelse, upphör: 2023-09-30 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gnesta kommun, Socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1145337".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gnesta kommun (org.nr 212000-2965)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Gnesta kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Verksamhetschef
Patrik Rosin
patrik.rosin@gnesta.se
0158-275 671

Jobbnummer
6846297

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gnesta kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gnesta kommun, Socialförvaltningen: