Vikariat - Anhörigkonsulent/enhetschef

Fagersta kommun / Behandlingsassistentjobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla behandlingsassistentjobb i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fagersta kommun i Fagersta

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 300 invånare.

Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR.

Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad.



Om arbetsplatsen - det här är vi!
När en person är långvarigt sjuk eller på annat sätt har stora behov av omsorg påverkas familj och anhöriga på olika sätt.

Ofta står de anhöriga för en stor del av vården och omsorgen. Även om man som anhörig gärna hjälper sin närstående och kanske ser det som en självklarhet, kan också stöd för egen del vara aktuellt.

Uppdraget som anhörigkonsulent innebär en övergripande funktion för kommunens anhörigstöd inom Socialförvaltningen som innefattar äldreomsorg, LSS, psykiatri och missbruk. Syftet med rollen är att under förvaltningens ledningsgrupp i uppdragen från politiken säkerställa att verksamheten arbetar med rätt saker i rätt tid och med rätt resurser. Mål för verksamheten är att skapa bästa möjliga kvalitet för kunden.

I ditt uppdrag ingår även rollen som enhetschef. Som chef har du ansvar över kommunens öppna verksamheter såsom frivilligcentralen, anhörigstöd och dagverksamhet.

Ditt uppdrag

Arbetet innebär att planera och utveckla aktiviteter med syfte att stödja anhöriga med insatser som ges till den anhörige, informera om anhörigstöd, vägleda och anordna utbildningar till personal samt anhörigombud på enheterna.

Arbetet innebär även att samordna träffar och informera om anhörigstöd internt och externt samt delge information och ny kunskap till närmsta chef, övriga chefer, anhöriga och anhörigombud. Du ansvarar för dokumentation och uppföljningar.

Arbetet innebär nätverkande som att exempelvis delta i länsgemensamma nätverksträffar. Ett nära samarbete med anhöriga och samverkanspartners internt och externt är en förutsättning för att klara uppdraget.

Som enhetschef har du verksamhets-, budget-, personal- och arbetsmiljöansvar över en mindre grupp medarbetare samt ansvar över kommunens öppna verksamheter såsom frivilligcentralen, anhörigstöd och dagverksamhet.

Dina kvalifikationer och meriter
För tjänsten krävs relevant högskoleutbildning såsom exempelvis beteendevetare, sjuksköterska eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

För tjänsten krävs B-körkort.

Det är en merit om du har erfarenhet av likvärdigt arbete samt om du har erfarenhet av vägledningssamtal inom de olika aktuella sektorerna.

Det är även meriterande om du har erfarenhet av någon form av ledarskap.

Vi söker följande personliga egenskaper hos dig:

Samarbetsförmåga, relationsskapande och strukturerad.

Du har förmågan att leda och motivera andra samt förser andra med befogenheter för att kunna nå gemensamma resultat. Du skapar delaktighet och engagemang.

Publiceringsdatum
2022-01-11

Övrig information
Anställningen beräknas pågå mellan 20220315-20221231 med möjlighet till förlängning.

För anställning krävs uppvisande av utdrag från Polisens belastningsregister.

Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
100% Visstidsanställning till 2022-12-31

Ersättning
Månadsavlönad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Fagersta kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/2".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Fagersta kommun (org.nr 212000-2106)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Socialförvaltningen, Vård och omsorg, Dagverksamhet Kontakten och Strået

Jobbnummer
6238792

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fagersta kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fagersta kommun: