Vik utskottssekreterare

Eda kommun , Kommunledningsstaben / Administratörsjobb / Eda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eda, Årjäng, Arvika, Bengtsfors, Grums eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eda kommun , Kommunledningsstaben i Eda

Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 700 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare.

Vår verksamhet bygger på visionen om att vara en positiv gränskommun där människor möts - präglad av samverkan, starkt näringsliv och med ambitionen att utvecklas. Vi arbetar aktivt med jämställdhet och värdesätter mångfald både som kommun och som arbetsplats. Då vi är en relativt liten kommun har vi ett nära samarbete mellan våra verksamheter, beslutsvägarna är korta och du som medarbetare har stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll och vara med och påverka i flera olika led.

Kommunledningsstaben är ett verksamhetsområde med fokus på stöd och service till våra medarbetare. Inom staben arbetar vi med IT, Ekonomi, HR, Lön, Information och Kommunikation.

Vårt huvudsakliga uppdrag är att se till att våra medarbetare har en trygg och trivsam arbetsplats där alla får vara med. Tillsammans med övriga verksamheter i kommunen arbetar vi aktivt med utveckling av vår organisation med målet att vara en arbetsplats där alla har samma förutsättningar och möjligheter.

Vill du blir vår nya kollega och vara med och skapa goda förutsättningar för våra medarbetare?

Kommunledningsstabens avdelning för Turism Information Administration söker en vik utskottssekreterare. I avdelningens uppdrag ingår att ansvara för utskottskansliet, kommunarkivet, medborgarkontor och växel, besöksnäring, informationsverksamhet, hållbarhetsfrågor, kvalitetsarbete, EU-frågor och omvärldsbevakning.


Publiceringsdatum
2022-09-06

Arbetsuppgifter
Tjänsten som utskottssekreterare innebär att du är sekreterare i olika nämnder och styrelser. Du är en nyckelperson när det gäller att samordna och administrera ärendeprocessen. Det innebär bland annat att du ansvarar för ärendeberedningen, kallelser, sammanträdeshandlingar, protokoll och arkivering av avslutade ärenden. Dessutom ingår att göra regelbundna avstämningar av pågående ärenden i diariet inom dina verksamhetsområden.

I din roll har du ett nära samspel med handläggare, chefer och förtroendevalda i kommunen. Du ansvarar för att kvalitetssäkra beslutsunderlag, ge råd och utbildning till handläggare och chefer så att diarie- och ärendeprocessen fungerar effektivt och rättssäkert. I uppdraget ingår att vara delaktig i arbetet att utveckla kommunens administrativa rutiner och användandet av vårt nya ärendehanteringssystem Lex. Det ingår också administrativa uppgifter samt att vara ett administrativt stöd till kommunens miljö- och byggavdelning.

Arbetet som utskottsekreterare är omväxlande, utåtriktat och innebär många interna och externa kontakter. Du och de andra sekreterarna i utskottskansliet samarbetar och ersätter varandra vid behov.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har tidigare arbetslivserfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet med kvalificerat sekreterararbete. Du har goda kunskaper i kommunalrätt och kännedom om en myndighets ärendehantering samt vilka lagar som ska följas. Vi arbetar i en komplex digital miljö och förutsätter att du kan förvalta och utveckla det digitala arbetssättet. Du ska ha god datorkunskap och behärska Office-paketet.

Som person är du driven men samtidigt prestigelös. Arbetet förutsätter att du har förmåga att arbeta självständigt under eget ansvar och har lätt för att samarbeta med andra. Det ställs stora krav på att du kan strukturera och organisera arbetet samt är effektiv och noggrann. Du är lösningsfokuserad, ansvarsfull och kan leverera i tid. Du är en person som kan skapa förtroende och vi sätter stort värde på att du har ett positivt och serviceinriktat bemötande.

Tjänsten kräver att du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt både i tal och skrift, samt har mycket goda kunskaper i det svenska språket. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. B-körkort är ett krav.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas., upphör: 2024-05-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Eda kommun , Kommunledningsstaben

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1153817".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Eda kommun (org.nr 212000-1769)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Eda kommun , Kommunledningsstaben

Kontakt
Informationschef
Margareta Bergman
margareta.bergman@eda.se
0571-28142

Jobbnummer
6951645

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eda kommun , Kommunledningsstaben

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eda kommun , Kommunledningsstaben: