Vik. Kommunvägledare till Sandvikens kommuns Medborgarservice
Sandvikens kommun, Medborgarservice / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Medborgarservice i Sandviken Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Kommunens nya verksamhet Medborgarservice tillhör Kommunstyrelseförvaltningen, och kontakten med Medborgarservice sker genom telefon, mail, brev, social medier samt i viss mån via personliga möten. Kontoret är beläget i Stadshusets evakueringslokaler pga av rustning av Stadshuset.
Publiceringsdatum2017-10-02ArbetsuppgifterGenom medborgarservice ges medborgarna möjlighet till hjälp redan vid den första kontakten med kommunen.
I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningar inom hela kommunens ansvarsområde. Du guidar medborgarna inom kommunens tjänster på hemsidan, tar emot synpunkter och felanmälningar. Uppdraget utförs genom att besvara frågor i telefon men även genom att besvara frågeställningar via andra kanaler. Du fördelar ärenden till handläggare på andra enheter och samverkar med många olika aktörer både externt och internt. Uppdragshandläggning sker enligt överenskommelse med övriga förvaltningar i kommunen.
Du kommer att ingå i ett team med flera kollegor där ni samarbetar för att ge den bästa tänkbara servicen. Sandvikens kommun har medborgaren i fokus!
KvalifikationerVi söker dig med högskole-/ universitetsutbildning eller motsvarande, och socionom utbildning är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av service och kommunikation. Du har hög service i ditt agerande och strävar alltid efter bästa bemötande i alla situationer, både med de som behöver vår hjälp och kollegor.
Arbetet präglas av att alltid söka svar på det som efterfrågas. Svarar gör vi via telefon, e-post, sociala medier eller i reception. Att ha stor verbal förmåga och lätt att ta emot information för att omsätta den till handling är avgörande för att du ska klara arbetet på bästa sätt. Du har dessutom en förmåga att arbeta självständigt och förstå värdet av att arbeta i team samt förmåga att snabbt anpassa dig till ändrade omständigheter.
Då vi arbetar i olika system så är god datavana ett måste.
Du har även mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift. Andra språk än svenska och engelska kan vara meriterande för tjänsten.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt, dock senast 2018-01-01, upphör: 2018-09-30 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-12
Ange följande referens när du ansöker: 104-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatrin Bejmar
katrin.bejmar@sandviken.se 026-24 15 30
FöretagSandvikens kommun, Medborgarservice
AdressSandvikens kommun, Medborgarservice
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN
KontorsadressOdengatan 37 SANDVIKEN
Jobbnummer 3726530
Observera att sista ansökningsdag har passerat.