Vik handläggare inom socialpsykiatri/LSS
Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet / Administratörsjobb / Ulricehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ulricehamn,
Borås,
Mullsjö,
Tranemo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet i Ulricehamn Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Verksamheten beställning och kvalitet arbetar med myndighetsbeslut, uppföljning och granskning inom välfärdsområdet samt hemsjukvård. Verksamheten är fördelad på två handläggarenheter och två hemsjukvårdsenheter. I enheten för handläggning inom områdena LSS, socialpsykiatri, missbruk och färdtjänst arbetar 11 handläggare. Vi har kontor på Ulricehamns resurscenter på Hestervägen 3 med hela kommunen som arbetsområde. Vi är en grupp som är starkt engagerade i socialt arbete och att få hög kvalitet i vårt utförande. Tillsammans med professionella kollegor i arbetsgruppen erbjuder vi en mycket trevlig arbetsplats och ett öppet arbetsklimat. Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2019-11-01ArbetsuppgifterArbetet som handläggare hos oss innebär utredning och uppföljning av insatser enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och bistånd enligt socialtjänstlagen (SoL). Du tar emot inkomna ansökningar, gör kvalificerade utredningar och bedömningar samt fattar beslut om insatser för personer med olika funktionsnedsättningar. Hos oss erbjuds ett utmanande och engagerande arbete där du tillsammans med kunniga och erfarna kollegor arbetar med myndighetsutövning inom främst socialpsykiatri/LSS. I det dagliga arbetet ingår även kontakt med både externa och interna aktörer.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomutbildning eller annan likvärdig samhällsvetenskaplig högskoleutbildning. Har du tidigare arbetslivserfarenhet av myndighetsutövning är det starkt meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva samt kännedom om IBIC. Du har god datorvana och behärskar det svenska språket såväl i tal som i skrift. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Som person är du strukturerad, analytisk, ser vikten av ett gott bemötande och är flexibel. Du kan arbeta självständigt och har förmåga att strukturera och prioritera i arbetsuppgifterna. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, där du ska ha ett professionellt förhållningssätt och hantera svåra samtal och beslut på ett respektfullt sätt. Du tar ansvar, kan arbeta självständigt och har god samarbetsförmåga och bidrar till arbetsgruppen med din erfarenhet och dina idéer. Du är en kommunikativ person samt har förmåga att anpassa informationen efter de personer du möter i ditt arbete. Vi vill också att du tycker om utmaningar och problemlösningar.
ÖVRIGT
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde 2020-01-01 eller enligt överenskommelse., upphör: Tidsbegränsad anställning till och med 2020-07-16 med möjlighet till förlängning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUlricehamns kommun, Beställning och kvalitet
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A913084".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ulricehamns kommun (org.nr 212000-1579),
http://www.ulricehamn.se/stodochomsorg/ Arbetsplats Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet
Jobbnummer 4904411
Observera att sista ansökningsdag har passerat.