Vik. ekonomiadministratör /kundmottagare 80%
BoPlats Göteborg / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos BoPlats Göteborg i Göteborg Publiceringsdatum2012-07-31Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifterna består av tre delar:
1. Löpande bokföring, fakturering och lönehantering som för närvarande
beräknas till cirka 6-10 timmar i veckan
2. Personlig service till bostadssökande i lokalen och via telefon,
cirka 10-14 timmar i veckan
3. Allmänna administrativa göromål såsom posthantering, diarieföring,
inköp till kontoret, osv. c:a 10 tim i veckan
Mer detaljerat består ekonomi och lönhanteringen av följande delar:
• Löpande bokföring
• Bokslut, månadsvis, kvartalsvis och årsbokslut
• Mervärdesskattedeklaration, Arbetsgivardeklaration
• Inrapportering i "Frango" av Budget, Prognos, Resultat & Balans
• Inrapportering av ekonomisk och administrativ data i "Rappet"
• Kassaflödesanalyser
• Fakturering månadsvis, kvartalsvis och årsvis
• Kontrolluppgifter till SKV
• Avstämnings möte med revisor
• Löneberedning
Arbetets omfattning: 4 dagar i veckan, 80 %
Arbetstider: 8.00 - 16.30, lunch 30 min, flextid tillämpas.
Tjänstens varaktighet
Vikariat på grund av "mammaledighet" och som inledningsvis varar ett år från cirka 15 september. Vikariatet kan eventuellt förlängas till cirka 1,5 år.
Krav på den sökande
Utbildning inom såväl ekonomisk rapportering som löneadminstration och god kunskap om de lagar och regler som gäller för berörda områden. Minst tre års erfarenhet av arbete med bokföring, momsredovisning, deklarationer och löneadministration. Vi ser gärna att du är väl förtrogen med Hogias ekonomisystem "Small office" och Göteborgs Stads interna system "Cognos", "Frango" och "Rappet". Det är en fördel om du redan har arbetat inom Göteborgs Stad och känner till stadens mål och förhållningssätt samt rapporteringsrutiner. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av kundservice i någon form.
Dina personliga egenskaperVi tror att du är en noggrann person som både tycker om att hålla ordning på såväl ekonomi som handlingar av olika slag. Samtidigt måste du ha en professionell inställning till vad det innebär att vara "serviceminded" eftersom du kommer att vara i kontakt med såväl bostadssökande som leverantörer och övriga kunder.
Om Boplats Göteborg
Boplats Göteborg AB ägs till 40% av Göteborgs Stad och till 60% av de kommunala och privata bostadsföretagen i Göteborg. Vi är en marknads- plats för bostäder, främst hyresrätter med förstahandskontrakt i och runt Göteborg. I nuläget har vi en omsättning på cirka 10 milj kr och vi är tio personer på lönelistan. Nu har vi ett stort projekt på gång, där vi tillsammans med våra leverantörer utvecklar ett nytt datasystem, som ska tas i drift om ett år. Då kommer ekonomihanteringen att öka på grund av att vi kommer att ta ut en årlig administrativ avgift om 100 kr inkl. moms för varje registrering.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-08-20
Välkommen med din ansökan redan nu!
Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande.
Ange följande referens när du ansöker: 46/2012
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@boplats.seFöretagBoPlats Göteborg
AdressBoPlats Göteborg
Rosenlundsplatsen 1
41120 GÖTEBORG
KontorsadressRosenlundsplatsen 1
GÖTEBORG
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-100250
E-postadress:
jobb@boplats.se Jobbnummer 1302681
Observera att sista ansökningsdag har passerat.