Vik. Boendestödjare
Humana AB / Vårdarjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdarjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Humana AB i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Botkyrka,
Huddinge eller i
hela Sverige Vi söker dig som tycker att det är roligt och utmanande att jobba stödjande med motivationsarbete i våra boendes vardag. Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobbet som boendestödjare hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision - Alla har rätt till ett bra liv.
Publiceringsdatum2022-02-21Om tjänstenSom boendestödjare hos oss på Humana kommer du huvudsakligen att arbeta med:
Att utföra vardagliga rutiner utifrån våra boendes genomförandeplaner
Att vara kontaktperson, det vill säga vara den person som har det huvudsakliga ansvaret för att tex uppdatera genomförandeplaner i samarbete med klienten.
Att vara ett stöd i jobbet med våra boende klienter i deras aktiviteter i dagliga livet (ADL) där tex tandborstning och hjälp med duschning kan förekomma.
Att dokumentera i vårt dokumentationssystem dagligen
Att vid påbörjat och avslutat pass inhämta/ lämna information kring våra boenden från kollegor och via dokumentationssystem, mail etc.
Att individuellt och i grupp aktivt arbeta för ett gemensamt förhållningssätt i klientarbetet, utifrån de värderingar som utgör verksamhetens grund.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 80 % under 1 års tid. Schemat innehåller dag-, kvälls- och helgtjänstgöring, med sovande jour på vissa pass.
Lön:Lön sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Snarast
Vem är du?
Vi söker dig som tycker att det är roligt och utmanande att jobba stödjande med motivationsarbete i våra boendes vardag, i samarbete med våra boende och dennes nätverk. Vi ser gärna att du har erfarenhet att jobba med genomförandeplaner då det är grunden och utgångspunkten i vårt arbete. På Glasberga har vi erfarenhet av lågaffektivt bemötande och MI som vi med fördel ser att även du har.
Vi söker dig som är lösningsorienterad, organiserad och ansvarsfull. Du har ett positivt synsätt och trivs med att arbeta i en snabbrörlig och dynamisk miljö. För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har lätt för att skapa relationer och har god samarbetsförmåga.
För denna tjänst krävs det att du:
är utbildad undersköterska
har erfarenhet av att jobba inom LSS samt med personer som har psykiatriska tilläggsdiagnoser.
är duktig på att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
Det är även meriterande om du:
har erfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi
har erfarenhet av dokumentationsarbete
har körkort
Att jobba på Humana
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete.
På Humana ser vi mångfald, inklusion och jämställdhet som viktiga tillväxtnycklar.
Varaktighet, arbetstid
Deltid 60%-80% Sommarjobb
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHumana AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "148279".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Humana AB (org.nr 556760-8475)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Helena Carmesund
helena.carmesund@humana.se Jobbnummer 6364378
Observera att sista ansökningsdag har passerat.