Vice administrativ chef

Åklagarmyndigheten / Chefsjobb / Göteborg
2023-02-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vice administrativ chef" (publicerad 2024-09-04) ⬅️


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten i Göteborg, Borås, Uddevalla, Halmstad, Jönköping eller i hela Sverige

ÅM2023-356

Publiceringsdatum
2023-02-13

Arbetsuppgifter
Anställningen är placerad vid åklagarkammaren i Göteborg. Åklagarkammaren består av ca 115 medarbetare.

Som vice administrativ chef blir du ett stöd för kammarchefen och den administrativa chefen på kammaren. Du kommer att vara en del av kammarens ledningsgrupp och ska under ledning av den administrativa chefen leda det administrativa arbetet på kammaren mot uppställda mål samt skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö. I arbetet ingår ett delat personalansvar för cirka 25 medarbetare.

I arbetet ingår huvudsakligen

personal- och arbetsmiljöansvar
ansvar för personalplanering, vissa arbetsmiljöfrågor, löne- och personalrapportering, medarbetar- och lönesamtal
budget- och andra ekonomifrågor såsom upphandling och inköp enligt gällande avtal m.m.
viss diarieföring
leda kammarens administrativa arbete inom ett eget ansvarsområde.
Den vice administrativa chefen förväntas skaffa sig kunskap om de administrativa arbetsuppgifterna och vara insatt i de system som används på åklagarkammaren. I rollen ingår också att vid behov fungera som ersättare för den administrativa chefen.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Du ska ha

gymnasieexamen som arbetsgivaren bedömer som relevant
väl vitsordad erfarenhet från liknande position eller erfarenhet som Åklagar-myndigheten bedömer som likvärdig
erfarenhet av arbete med personal- och ekonomirelaterade administrativa uppgifter
god förmåga att sätta dig in i it-system och goda kunskaper i Officepaketet eller motsvarande
ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Det är meriterande med

akademisk utbildning som Åklagarmyndigheten bedömer som relevant.
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen finns Åklagarmyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna beskriver ett önskat ledarskap inom Åklagarmyndigheten och omfattar följande områden

stabilitet
helhetssyn
kommunikationsförmåga
social förmåga
förmåga att nå mål och resultat
förändringsförmåga
Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning i 6 månader.

Tester förekommer i rekryteringsprocessen.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi närmare 1 800 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.

Ansök redan i dag!

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Åklagarmyndigheten (org.nr 202100-0084), http://www.aklagare.se

Kontakt
Pernilla Adolfsson, facklig kontaktperson ST
010-562 58 95

Jobbnummer
7439013

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åklagarmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åklagarmyndigheten: