Vi söker vikarier till Grundsärskolan!
Mölndals kommun / Barnskötarjobb / Mölndal
2023-01-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker vikarier till Grundsärskolan!" (publicerad 2023-08-29) ⬅️
Visa alla barnskötarjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mölndals kommun i Mölndal I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Publiceringsdatum2023-01-25ArbetsuppgifterSom vikarie i grundsärskolan är du elevens hjälpande hand för att uppnå kunskapsmålen och vara en länk mellan klassläraren och eleven. Du arbetar med ett salutogent förhållningssätt för att ge stöd som leder till en meningsfull skoldag utifrån den enskilde elevens egen förmåga.
Du kommer att aktivt delta i verksamheten på grundsärskolan och fritidshemmet och träffa elever med många olika funktionsvariationer i kombination med intellektuell funktionsnedsättning, exempelvis autism, Downs syndrom, ADHD, epilepsi, utagerande beteenden och fysiska funktionsvariationer.
KvalifikationerFör att vara aktuell för tjänsten krävs det att du har en godkänd gymnasieexamen. Vi söker dig som talar, läser och skriver svenska obehindrat samt erfarenhet av alternativa kommunikationsformer såsom tecken, bilder mm. Om du är utbildad eller läser till barnskötare, pedagog inom fritidshem eller undersköterska är detta meriterande. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med barn och unga med funktionsvariation.
För att lyckas i detta uppdrag har du en positiv attityd, stort tålamod och barnens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Du är en lugn och trygg vuxen med förmåga att behålla lugnet vid oväntade händelser eller svåra situationer. Då kommunikation är en viktig del av uppdraget behöver du ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt anpassa ditt sätt att uttrycka dig efter vem du kommunicerar med, det är meriterande om du har erfarenhet av alternativa kommunikationsformer såsom tecken, bilder mm.
Att arbeta som timvikarie innebär att du med kort varsel kan komma och arbeta på någon av våra förskolor, skolor och särskolor på kortare eller längre uppdrag. Detta går att kombinera med studier eller annan sysselsättning.
Genom bokningsverktyget Time Care Pool bokas du på arbete via SMS. För att få kontinuitet i våra verksamheter ser vi att du kan arbeta minst tre dagar i veckan. Arbetstiderna kan sträcka sig från 06:30- 18:00.
För att arbeta inom förskoleverksamhet, skola och/eller grundsärskola krävs det att du visar upp ett belastningsregister, ansök via länken:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/Vänligen notera att du vid ansökan kommer att slussas vidare till en gemensam annons för förskola, grundskola och grundsärskola. Du kan endast ansöka en gång.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Du hittar även mer information på molndal.se/timvikarie.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C100475".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Mölndals kommun (org.nr 212000-1363),
https://guider.nu/molndal/3919.guide Arbetsplats Mölndals stad
Kontakt Vikarieenheten, rekrytering
vikarierekrytering@molndal.se Jobbnummer 7379836
Observera att sista ansökningsdag har passerat.