Vi söker receptionister för kommande uppdrag

AB Söder & Co Consulting / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Söder & Co Consulting i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-12-17

Om företaget
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och personaluthyrningsföretag. Vi hjälper organisationer med kompetensförsörjning och vi hjälper människor att utvecklas. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Vi söker nu receptionster till vår uthyrningsverksamhet. Vi ser en ökad förfrågan på receptionister och behöver utöka vår personalstyrka med fler serviceinriktade stjärnor. Du kommer bli anställd som konsult och arbeta ute hos våra kunder.

Arbetsuppgifter
I rollen som receptionist ansvarar du för att ta emot besökare på ett varmt och professionellt sätt samtidigt som du har administrativa uppgifter. Det är ett dynamiskt arbete med växlande tempo i en öppen kontorsmiljö. Det är viktigt att du finner glädje i att ge service och att ligga steget före. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Några exempel på uppgifter som förekommer i receptionen (beror givetvis lite vart du arbetar):

Självständigt sköta reception och telefonväxel
• Hantering av post, paket m.m.
• Beställa kontorsmaterial m.m.
• Sköta kaffemaskiner och göra beställningar hos kaffeleverantören
• Se till att konferensrummen ser prydliga ut
• Kontakt med fastighetsskötare
• Hjälpa till med luncher och kaffe vid möten
• Se till att köket ser snyggt ut, plocka i och ur diskmaskin, fylla på med frukt m.m.
• Ansvara för företagets infomail, svara och distribuera till rätt personer inom företaget
• Administrera passerkort

Profil
Vi söker dig som är en serviceinriktad och noggrann person som trivs i receptionistrollen.
Du är ansvarstagande, utåtriktad och du har en stark känsla för service. Vidare har du kunskaper i Officepaketet och vi ser gärna att du har erfarenhet av något växelsystem. Utöver att du talar och skriver svenska obehindrat så är din engelska god. Eftersom du till stor del välkomnar besökare och kunder är det viktigt att du har en god representativ förmåga samtidigt som du har en fallenhet för att få människor att trivas. Du är en prestigelös person som är bra på att hitta lösningar och fungerar utmärkt i såväl högt som lågt arbetstempo. Du har en god initiativförmåga och tar tag i det som behöver göras.
Tjänstens tillträde är så snart som möjligt med hänsyn tagen till eventuell uppsägningstid. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Friberg på 0760-50 20 57. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AB Söder & Co Consulting

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4309".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Söder & Co Consulting (org.nr 556684-3107), http://www.soderco.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Söder & Co Göteborg AB

Jobbnummer
5005418

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Söder & Co Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Söder & Co Consulting: