Vi söker lokalförsörjningsstrateg
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen / Byggjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla byggjobb i Lekeberg,
Karlskoga,
Degerfors,
Hallsberg,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen i Lekeberg Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Vi tar tillvara på tillväxten genom ständig utveckling och förnyelse inom alla områden. Mångfald, integration och jämställdhet är något som vi strävar emot i alla beslut. Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vår vision är trygghet och nytänkande, naturligt nära. Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på
www.lekeberg.seKommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att leda, styra, följa upp och ge ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter och här ingår övergripande stödfunktioner inom ekonomi, personal och administration.
Inom kommunstyrelseförvaltningen ingår också teknik- och serviceavdelningen, avdelningen för näringsliv, integration och arbetsliv samt vår kultur- och fritidsavdelning. Vi har för närvarande ca 100 medarbetare i kommunstyrelseförvaltningen och kommunen i stort har ca 650 tillsvidareanställda.
Lekebergs kommun är bland de mest växande kommunerna och behovet av verksamhetslokaler är stort. Vi söker nu en lokalförsörjningsstrateg som kan hjälpa oss att säkerställa en långsiktig och effektiv lokalförsörjning. Tjänsten är ett vikariat och har en central roll i utvecklingen av vårt lokalförsörjningsarbete.
Publiceringsdatum2022-08-24ArbetsuppgifterMerparten av våra verksamhetslokaler ägs av vårt helägda kommunala fastighetsbolag, Lekebergs kommunfastigheter (LEKO). Du blir kommunens huvudsakliga kontaktyta gentemot fastighetsbolaget och kommunens projektledare i nybyggnads- och ombyggnadsprojekt. Du driver projekten framåt i nära samarbete med fastighetsbolagets projektledare. Tillsammans med bolaget genomför du förstudier som underlag för beslut.
Som lokalförsörjningsstrateg blir en av dina huvuduppgifter att arbeta med den strategiska lokalresursplaneringen. Kommunens arbete utgår från den strategiska lokalförsörjningsplanen och de behov den visar.
I ditt uppdrag kommer du bl.a att:
• utreda och ansvara för lokalfrågor både på kort och på lång sikt
• analysera verksamheternas lokalbehov och följa upp lokaleffektivitet
• skriva utredningar och förstudier kopplat till lokalbehov
• ansvara för att utveckla och samordna lokalförsörjningsprocessen
• revidera och uppdatera lokalförsörjningsplanen och ansvara för att optimera kommunens nytta vid lokalförändringar
• ha ett särskilt ansvar för omvärldsbevakning inom området och då särskilt den lokala fastighetsmarknaden.
Du kommer också att bereda projekt och förslag inför beslut i kommunstyrelsen. I rollen ingår även mer operativa uppgifter då du har hand om hyreskontrakten för kommunens lokaler både dem vi hyr av vårt eget fastighetsbolag och dem vi hyr av andra hyresvärdar.
Arbetet innebär mycket samverkan och kontakter med kommunens olika verksamheter, ekonomiavdelningen samt externa aktörer. Det är därför viktigt att du har förmåga att sätta dig in i verksamheternas utmaningar och att du också kan se helhetslösningar på kommunövergripande nivå.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• högskoleutbildning med inriktning mot fastighetsekonomi, samhällsbyggnad eller annan utbildning som tillsammans med erfarenhet kan anses likvärdig
• erfarenhet av att arbeta med strategiska frågor inom fastighetsområdet och projektledningserfarenhet
• B-körkort
• en god kommunikativ förmåga och behärskar det svenska språket väl både skriftligt och muntligt
• god vana av att skriva utredningar, beslutsunderlag och beredning inför politiska beslut.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Vi ser att du är självständig och bra på att driva och leda processer. Du är analytisk, har helhetsperspektiv och förmåga att arbeta både strategiskt och operativt. Du arbetar strukturerat och har en vana av att organisera ditt arbete. Du tar initiativ, levererar uppgifter i tid och har en förmåga att hantera regelbundna deadlines. Du kan arbeta med flera uppdrag parallellt och är van vid att skapa struktur.
För oss är det också viktigt att du i ditt arbete har ett fokus på miljö och ett hållbart och resurseffektivt lokalutnyttjande. Då arbetet innebär många kontakter såväl internt som externt trivs du i en central roll där du samverkar med andra och där din förmåga att bygga förtroendefulla relationer kommer väl till pass. Du känner dig också bekväm med att föredra ärenden och tala inför andra. Att du har en hög egen ambitionsnivå med mycket driv är något som värderas högt hos oss i Lekebergs kommun.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.
ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen.
Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas., upphör: 2023-09-30 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLekebergs kommun, Administrativa avdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1150706".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lekebergs kommun (org.nr 212000-2981)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen
Kontakt Biträdande kommundirektör
Marie Casco
marie.casco@lekeberg.se 0585-482 80 Jobbnummer 6915716
Observera att sista ansökningsdag har passerat.