Vi söker kontaktcenterchef

Helsingborgs kommun / Marknadsföringsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg, Klippan eller i hela Sverige

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Söker du en spännande tjänst med mycket utveckling och framåtanda? Då den digitala utvecklingen går snabbt och stadens utvecklingsinitiativ är många kommer du att få ett stort kontaktnät och goda möjligheter växa med uppdraget. Vi vill kort och gott skapa den bästa kommunala servicen tillsammans med dig. Låter det intressant? Då vill vi att du hör av dig.

Välkommen till Kontaktcenter
Kontaktcenter som har i uppdrag att samordna stadens service gentemot allmänheten bygger på principen "en väg in". Syftet är ökad service och högre tillgänglighet både till vardags men även vid kriser och extraordinära händelser då kontaktcenter är en viktig del i stadens krisorganisation. Vi söker därför dig som vill anta utmaningen att som chef för kontaktcenter ta täten i vår resa mot en verksamhet som sätter Helsingborg på kartan när det gäller god service, hög tillgänglighet och digital utveckling med kundens fokus.

Kontaktcenters mål är höga med siktet inställt på att fortsätta vara sverigeledande avseende effektiv service, tillgänglighet och bemötande. De kommande åren fokuserar vi även på att bli Sveriges mest innovativa och digitala kontaktcenter med fokus på utveckling utifrån kundinsikter. Det ställer krav på att vi löpande ser över våra tjänster och vår service med nytänkande och digitalisering i fokus.

Att vara kontaktcenterchef innebär att du ansvarar för en enhet med cirka 50 medarbetare varav tre sektionschefer. Du har en utvecklingsgrupp som rapporterar direkt till dig. Därutöver finns kommunvägledare samt rådgivande specialister som alla tillsammans varje dag gör Helsingborg till en av de bästa städerna att leva och verka i.

Helsingborgs kontaktcenter är en del av stadsledningsförvaltningen men jobbar på uppdrag för hela staden i nära samarbete med våra uppdragsgivare. En del av våra rådgivartjänster jobbar också på uppdrag av andra kommuner och myndigheter.

Vad vi söker hos dig:
Vi söker dig som har en utbildning på högskolenivå eller motsvarande. Du har också flerårig dokumenterad erfarenhet som chef med personal och verksamhetsansvar. Utöver detta har du även:

• Hög digital förmåga och systemförståelse.
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift.
• Vana att prata inför grupper i olika sammanhang.
• Förmåga att följa upp och slutföra uppsatta mål utifrån verksamhetens prioriteringar
• Erfarenhet av att driva verksamhetsutveckling med många beroenden och intressen
• En välutvecklad prioriteringsförmåga kombinerad med stresstålighet

Vi söker dig som har förmåga att snabbt ta till dig information, lära dig nya uppgifter och arbetssätt. Du har lätt för att växla mellan det operativa och det strategiska, du ser helheten och delarna. Du brinner för att förenkla och skapa värde för de som vi finns till för.

Förmågor och egenskaper som är högt värderade är att vara strukturerad, vara resultatinriktad, ha en mycket god samarbets- och samspelsförmåga och vara en duktig relationsbyggare. Du är modig, prestigelös och nyfiken, och vågar utmana genom att ha kundens fokus. Att omvärldsbevaka och hålla dig à jour med utvecklingen inom service och digitalisering är en självklarhet för dig. Du tvekar inte i gränslandet mellan det digitala och det mjukt mänskliga.

Vi ser det som meriterande om du har:

• Erfarenhet av att leda chefer
• Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation
• Erfarenhet att jobba med kundinsikter
• Erfarenhet av AI och automation

Övrig information
Sista dag att ansöka är 2023-04-21

Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157), https://helsingborg.se

Arbetsplats
Helsingborgs stad

Kontakt
Biträdande Stadsdirektör
Mathias Johansson Perttu
mathias.johanssonperttu@helsingborg.se
042-106412

Jobbnummer
7608493

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs kommun: