Vi söker för kunds räkning en Ekonomi- och verksamhetsassistent
Flexlife Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Flexlife Bemanning AB i Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Kungsbacka,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-08-10Om företagetSom anställd hos oss på Flexlife Konsulting får du ett utvecklande och varierande arbete där ingen dag behöver vara den andra lik. Som en del av vår bemanningsstyrka får du tillgång till alla de fördelar en anställning hos oss innebär. Är du intresserad av ett arbete som innebär "frihet under ansvar" kan vi ha det rätta alternativet för dig. Flexlife Konsulting är verksamma inom områdena Kontor & Ekonomi, Sälj & Marknad samt Logistik. Vi bemannar och rekryterar i regionerna kring Göteborg, Trollhättan, Jönköping och Stockholm.
Om tjänstenVår kund är en av Sveriges ledande aktörer inom marketing och söker nu en ekonomi/verksamhetsassistent. I den här rollen kommer dina arbetsuppgifter vara varierande. Dina huvudsakliga göromål består av kund- och leverantörsreskontra, avstämningar, fakturering, kontering, momsredovisning och löpande bokföring samt allmänna kontorsgöromål.Du kommer även själv ansvara för lön- och personaladministrationen på företaget för ca 10-15 personer. Som verksamhetsassistent jobbar du i en samordande funktion där du hjälper till att boka affärsluncher och resor, ansvarar för utskick och avtalsskrivningar mm samt sköter post och växel.
• Du kommer bli en viktig kollega i ett gott sammansatt team med höga ambitioner!
ProfilVi söker dig som har ekonomiutbildning på gymnasienivå eller motsvarande. Du skall ha erfarenhet och är självgående i det löpande ekonomiarbetet och kan snabbt sätta dig in i uppgiften.Meriterande om du tidigare arbetat med periodbokslut och projektredovisningar. Idag använder vår kund Visma administation samt Visma lön 300 så kunskaper inom dessa system är positivt. På sikt kommer fakturering ske via systemet Upsales.
Som person är du positiv och gillar att arbeta i högt tempo. Du är serviceminded och kan på ett proffsigt sätt bemöta kunder, kollegor och leverantörer. Du är företagsam och vågar ta egna initsiativ. Du trivs med att ha varierande arbetsuppgifter där den ena dagen inte behöver vara den andra lik. Vidare är du flexibel, strukturerad, prestigelös och har stor ansvarskänsla samt ett glatt humör. Du är noggrann och har ett sinne för siffror. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.
Arbetstider och övriga villkor
Omfattning: Heltid
Lön: Marknadsmässig
Så ansöker duUrval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-28
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 415
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Ahlén 0708-33 84 19
maria.ahlen@tranpenad.seFöretagFlexlife Bemanning AB
AdressFlexlife Bemanning AB
Bäckstensgatan 9
43149 Mölndal
KontorsadressBäckstensgatan 9, Mölndal
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2383166
Observera att sista ansökningsdag har passerat.