Vi söker engagerad supporttekniker

Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen / Supportteknikerjobb / Gävle
2021-12-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker engagerad supporttekniker" (publicerad 2022-05-11) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen i Gävle

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

IT- och utvecklingsavdelningen arbetar för att tillhandahålla en säker och stabil IT-infrastruktur samt erbjuda IT-lösningar anpassade till verksamheternas behov utifrån gällande strategiska vägval. Vår leverans skall präglas av att det vi gör skall vara Enkelt, Effektivt och Efterfrågat! med en strävan om att göra andra bättre.


Publiceringsdatum
2021-12-22

Arbetsuppgifter
Är du kunnig inom IT och får energi av att lösa problem?
Trivs du med att vägleda och guida andra, och vill vara med och göra skillnad? Tveka inte att söka tjänsten som supporttekniker hos oss.

Vi rekryterar nu en tillsvidaretjänst då en av våra supporttekniker byter roll inom avdelningen.

Som supporttekniker arbetar du med att se till så att IT tekniken fungerar i vardagen för våra kunder. Du är IT- och utvecklingsavdelningens kontaktyta ut mot alla medarbetare i koncernen och har stort kund- och kvalitetsfokus i ditt arbete.

Du arbetar med första och andra linjens support och hjälper våra kunder via telefon, e-post, fjärrstyrning och support på plats för att snabbt och effektivt lösa tekniska problem eller stödja användare i handhavandefrågor.
Dina arbetsuppgifter innefattar att prioritera, analysera samt kommunicera lösningar på ett pedagogiskt och professionellt sätt.

Tjänsten som supporttekniker är omväxlande där du hanterar många olika typer av ärenden och löser problem på egen hand eller tillsammans med kollegor beroende på komplexitet och typ av ärende.

Vi går mot en breddning av våra tjänster inom IT-support där, förutom teknisk support, även handhavandestöd i Microsoft 365 är en viktig del. Här blir din insats en viktig pusselbit för effektivitet och trygghet i användarnas dagliga arbete.

Den tekniska miljön är huvudsakligen Microsoft-baserad både på klient- och serversidan.

Som supporttekniker arbetar du självständigt men i nära samarbete med dina kollegor för kontinuerlig kunskapsöverföring och erfarenhetsutbyte. Vi är ett sammansvetsat team och vi kan utlova en stimulerande vardag.


Kvalifikationer
Du har en treårig gymnasial utbildning med inriktning mot IT alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har goda kunskaper i Microsoft operativsystem Win10 och Microsoft365 suiten samt grundkunskaper i Microsoft server.
För att klara uppdraget behöver du ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med IT-support via telefon i en större organisation eller liknande serviceyrke.
Det är meriterande om du har kunskaper inom nätverk/kommunikation samt olika sorters telefoni (mobil-, IP-telefoni)

Vi söker dig som har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag.

Du har förmåga att snabbt lära dig nya uppgifter samt samlar in och förvaltar information som underlag för ditt arbete. Att följa instruktioner och procedurer är naturligt för dig.

Du har förmåga att anpassa dig till förändrade förhållanden, uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ.

Fokus i jobbet är kundbehov och kundtillfredsställelse och vi söker dig som har förmåga att arbeta systematiskt, metodiskt och på ett förtroendeskapande sätt.

Körkort B behövs i tjänsten.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-02-01 Snarast möjligt, enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C71335".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Arbetsplats
Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen

Kontakt
Gruppchef
Angneta Engman-Ericsson
angneta.engman-ericsson@gavle.se
026-179560

Jobbnummer
6202985

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen: