Vi söker engagerad supporttekniker

Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen / Supportteknikerjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen i Gävle

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

IT- och utvecklingsavdelningen arbetar för att tillhandahålla en säker och stabil IT-infrastruktur samt erbjuda IT-lösningar anpassade till verksamheternas behov utifrån gällande strategiska vägval. Vår leverans ska präglas av att det vi gör är Enkelt, Effektivt och Efterfrågat! och en strävan om att göra andra bättre.


Publiceringsdatum
2022-05-11

Arbetsuppgifter
Brinner du för att vägleda och guida andra i IT frågor och får energi av att lösa problem? Bra, vi söker dig som blir vår nästa engagerade supporttekniker och vill göra Gävle mer supporterande med oss!

Som supporttekniker arbetar du med att se till så att IT tekniken fungerar i vardagen för våra kunder. Du är IT- och utvecklingsavdelningens kontaktyta ut mot alla medarbetare i koncernen och har stort kund- och kvalitetsfokus i ditt arbete.

Du arbetar med första och andra linjens support och hjälper våra kunder via telefon, e-post, fjärrstyrning och support på plats för att snabbt och effektivt lösa tekniska problem eller stödja användare i handhavandefrågor. Dina arbetsuppgifter innefattar att prioritera, analysera samt kommunicera lösningar på ett pedagogiskt och professionellt sätt.

Tjänsten som supporttekniker är omväxlande där du hanterar många olika typer av ärenden och löser problem på egen hand eller tillsammans med kollegor beroende på komplexitet och typ av ärende.

Vi går mot en breddning av våra tjänster inom IT-support där, förutom teknisk support, även handhavandestöd i Microsoft 365 är en viktig del. Här blir din insats en viktig pusselbit för effektivitet och trygghet i användarnas dagliga arbete. Den tekniska miljön är huvudsakligen Microsoft-baserad både på klient- och serversidan.

Som supporttekniker arbetar du självständigt men i nära samarbete med dina kollegor. Vi har ett positivt och prestigelöst arbetsklimat där vi stöttar och ställer upp för varandra, delar kunskap, samarbetar kring lösningar och främjar ett gott samarbete.


Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten har du en treårig gymnasial utbildning med inriktning mot IT alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med IT-support via telefon i en större organisation eller liknande serviceyrke. I tjänsten krävs det att du har goda kunskaper i Microsoft operativsystem Win10 och Microsoft365 suiten samt grundkunskaper i Microsoft server. Dessutom är det meriterande om du har kunskaper inom nätverk/kommunikation samt olika sorters telefoni (mobil-, IP-telefoni)

Då du kommunicerar dagligen i ditt arbete så krävs det att du har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift.

Vi söker dig som har god förmåga att arbeta med människor, du lyssnar in, stöttar och hjälper på ett pedagogiskt sätt. Fokus i jobbet är kundbehov och kundtillfredsställelse och vi söker dig som har förmåga att arbeta systematiskt, metodiskt och på ett förtroendeskapande sätt. Du är dessutom orädd i förändringar och bidrar gärna med förändringsförslag för att lösa problem och uppfylla kundbehov.

Som person har du lätt för att lära dig nytt och följa instruktioner, du kan se hur dina handlingar påverkar framåt och försöker bearbeta uppgifter för att i ett senare skede förminska risken för extraarbete.

Då resor i tjänst kan förkomma så måste du ha B-körkort.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C87237".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen

Kontakt
Gruppchef Användarstöd
Angneta Engman-Ericsson
angneta.engman-ericsson@gavle.se
026 - 17 95 60

Jobbnummer
6634236

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen: