Vi söker en vikarierande telefonist/receptionist

Hallstahammars kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Receptionistjobb / Hallstahammar
2024-01-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker en vikarierande telefonist/receptionist" (publicerad 2024-09-09) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Hallstahammar, Surahammar, Köping, Västerås, Kungsör eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hallstahammars kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Hallstahammar

Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.

Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.

Publiceringsdatum
2024-01-03

Arbetsuppgifter
Som vikarierande telefonist/receptionist arbetar du inom enheten kommunikation och kundcenter. Vi utgör en väg in i kommunen för våra invånare, besökare och företag. Att arbeta hos oss innebär att du ständigt arbetar med att skapa en hög tillgänglighet, ett bemötande av första klass och en hög servicegrad. Vi säkerställer att vi alltid har samordnad, aktuell efterfrågad information tillgänglig i våra kanaler för att kunna hjälpa våra kunder, vilket även ställer krav på många kontakter inom kommunen.

Du kommer framför allt att arbeta med att besvara frågor per såväl e-post, reception som telefon och blir timanställd utifrån aktuella behov, vid exempelvis sjukdom, utbildningar och behov av förstärkning på enheten.

Om tjänsten
Genom god service, hög tillgänglighet och kvalitet kommer du via telefon eller i reception att ge personlig service till våra kunder. Du svarar på kundernas frågor direkt per telefon eller e-post. Arbetet ställer höga krav på att kunna inhämta, registrera och ge information under tidspress. Vi arbetar främst i systemen Tele2 Växel och Artvise men arbetet ställer även krav på förståelse för kommunens övriga system.

Vi besvarar så många frågor som möjligt redan vid första kontakten, därför är det viktigt att du har erfarenhet att söka och förmedla information. Du har god förmåga att snabbt ta till dig såväl digital som muntlig information, lära dig nya uppgifter och arbetssätt och anpassa dig till förändrade omständigheter. Du har ett tydligt kund- och servicefokus och kan anpassa dig till både situation och person i ett högt tempo.

Du har ett utåtriktat, socialt intresse för andra människor och van att bemöta kunder och kommunicera situationsanpassat såväl skriftligt som muntligt. Du är serviceinriktad, engagerad, noggrann och lösningsfokuserad. Alla som arbetar hos oss har kunden i fokus och därför krävs det att du har erfarenhet av minst ett serviceyrke samt erfarenhet av att jobba enligt gemensamma riktlinjer och rutiner.
Vi förväntar oss att du kan vara en god ambassadör för Hallstahammars kommun. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av såväl arbete med telefoni och reception. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en kommunal organisation.

Tjänsten kräver goda språkkunskaper i svenska i både tal och skrift. Då Hallstahammars kommun är ett finskt förvaltningsområde ser vi gärna sökanden med kunskaper i finska. Om du kan ytterligare något språk är det meriterande.

ÖVRIGT
Här får du ett omväxlande och roligt arbete där ingen dag är den andra lik. Du har nära kontakter med såväl kunder som medarbetare, där din insats gör en stor skillnad för kundupplevelsen. Vi arbetar med ständiga förbättringar och servicemätningar och du blir en del av ett härligt team, där din personlighet är viktig för kundupplevelsen.

Om du vill veta mer om tjänsten kan du höra av dig till kommunikations- och kundcenterchef Ulrika Säfström Sunnerfelt, 0220-240 71. Facklig företrädare är Malin Erngren, Vision, som du når på 0220-240 30.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C171262-2024-1".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Hallstahammars kommun (org.nr 212000-2064)

Arbetsplats
Hallstahammars kommun, Kommunstyrelseförvaltningen

Kontakt
Kommunikations- och kundcenterchef
Ulrika Säfström Sunnerfelt
ulrika.safstrom.sunnerfelt@hallstahammar.se
0220-24071

Jobbnummer
8365501

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hallstahammars kommun, Kommunstyrelseförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hallstahammars kommun, Kommunstyrelseförvaltningen: