Vi söker en Inköpsassistent till Externa varumärken!
Cellbes AB / Inköpar- och marknadsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Cellbes AB i Borås Cellbes kläder är till för alla! Vår kunskap och vårt starka engagemang för vår kund har resulterat i kampanjen #viärcellbes där vi vill visa hur våra kläder ser ut på vanliga, fantastiska kvinnor i olika åldrar och storlekar. På vår turné genom landet besöker vi henne där hon bor, i hennes egen vardag runt om i svenska städer.
Cellbes startade 1954 som ett postorderföretag. Idag är vi ett av de ledande E-handelsföretagen inom mode och heminredning. Vår drivkraft är att erbjuda favoritplaggen i garderoben, oavsett tillfälle. Det breda storleksutbudet är en viktig del av det och storlekarna går från 34-64 för kvinnor och S-8XL för män.
Cellbes har kontor i Borås, Göteborg och Stockholm. Vi omsätter ca 600 MSEK. Vi är verksamma på 9 marknader i Europa, med kontor i tre av dessa samt ett sourcingkontor i Shanghai. Med en fantastisk personalstyrka på ca 200 medarbetare fortsätter vi vår resa för att nå vår vision: Att på ett hållbart, inkluderande och inspirerande sätt stärka kvinnors självkänsla.
Ditt uppdrag
På Cellbes inköpsavdelning är vi ca 38 personer och består av produktchefer, inköpare, designers, direktriser, inköpsassistenter samt en kvalitetsavdelning.
Vi har även ett inköpskontor i Shanghai med ca 9 kollegor. Tillsammans ansvarar vi för att Cellbes har ett hållbart och moderiktigt sortiment som vår målgrupp efterfrågar.
I rollen som inköpsassistent hos Cellbes arbetar du inom flera olika områden och dina huvudsakliga arbetsuppgifter är bland annat:
- Provhantering och uppföljning av order
- Löpande kontakt med våra leverantörer
- Orderskrivning/artikeluppläggning
- Skriva produkttexter/korrekturläsning
Publiceringsdatum2022-01-25KvalifikationerSom inköpsassistent hos oss har du:
- Relevant textilutbildning exempelvis: Textilingenjör, Textilekonom, Designtekniker, Kvalitetstekniker eller liknande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Kunna engelska i språk och skrift, eftersom vi har daglig kontakt med våra internationella leverantörer.
Det är meriterande med tidigare erfarenhet från modebranschen eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är även meriterande med erfarenhet av arbete i projekt, likaså att du arbetat i Harmoney, InRiver, Illustrator och PLM.
Vem är du?
Du är en positiv person med driv och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Att vara strukturerad faller sig naturligt och du har förmågan att prioritera dina uppgifter då vi arbetar i högt tempo. Du har lätt för att samarbeta och att arbeta självständigt.
Att jobba på Cellbes
För oss är det viktigt att skapa förutsättningar för våra medarbetare, att ha en balans mellan arbete och fritid. Som medarbetare på Cellbes har du möjlighet att arbeta från våra kontor i Borås, Göteborg och Stockholm. Du har också möjlighet att arbeta hemifrån utifrån dina och tjänstens förutsättningar. Vårt arbetssätt, våra processer och hur vi bemöter varandra internt såväl som externt grundas i Cellbes kärnvärden: var modig, driv framåt och arbeta tillsammans. Med rätt engagemang, mål och fokus ökar vi tillsammans försäljningen och lönsamheten för bolaget.
Vi erbjuder möjligheten till varierande arbetsuppgifter med ett produktbolags fokus och stabilitet. Hos oss ligger fokus på att förbättra och utveckla sortimentet, marknadsföra och sälja kollektionen, öka kundnöjdheten såväl som arbetsglädje och utveckling för våra medarbetare. Vi är stolta över vår interna kvalitets- och hållbarhetsavdelning som ständigt arbetar med att säkerställa kvaliteten på våra produkter och hanterar bolagets övergripande hållbarhetsfrågor, är du intresserad av att veta mer om vårt arbete i dessa frågor internt och externt, är du varmt välkommen att kolla in vår senaste hållbarhetsredovisning här!
Nu söker vi dig som kan ta oss till nästa nivå, passar du in på ovanstående profil och vill höra mer om vad Cellbes har att erbjuda, tveka inte att söka tjänsten redan idag!
Ytterligare information
Tjänsten som Inköpsassistent är en tillsvidareanställning på heltid, provanställning kan förekomma. Tillträde sker enligt överenskommelse. Har du några frågor om tjänsten kan du kontakta Camilla Gedda, Product Manager via mail:
camilla.gedda@cellbes.se. Vi tillämpar löpande urval, varmt välkommen med din ansökan senast 2022-02-15.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagCellbes AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/2".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Cellbes AB (org.nr 556540-2152)
Arbetsplats Cellbes
Kontakt Camilla Gedda, Product Manager
camilla,gedda@cellbes.se Jobbnummer 6277387
Observera att sista ansökningsdag har passerat.