Vi söker en Inköpare
Credin Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Credin Sverige AB i Lerum Credin Sverige AB utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och ingredienser för främst bagerier och konditorier, men även för choklad- och konfektyrindustrin samt livsmedelsindustrin. Vi är idag en av de ledande aktörerna på marknaden för bageri- och konditoriingredienser. I Stenkullen, 2 mil nordost om Göteborg, ligger vårt huvudkontor med produktutveckling, produktion och lager. Vi är en del i Orkla-koncernen.
Vi söker en Inköpare
Du kommer att ansvara för att säkra försörjningen av varor och emballage i enlighet med företagets behov. Rollen är både taktisk och operativ och vi förutsätter att du har erfarenhet av att ha arbetat med avrop, inköp och förbättringsarbete inom Supply.
Du ingår i vår avdelning Supply Chain, som består av inköp, produktionsledning samt teknisk projektledning. Du rapporterar till Supply Chain Manager.
Tjänsten innebär i stort:
Inköp av material och tjänster baserat på planerade behov på central och lokal nivå.
Upprätta inköpsavtal på råvaror och emballage till vår produktion
Råvaruanalyser och vara länken mellan inköp och sälj för att presentera råvarumarknadsanalyser
Medverka vid leverantörsbedömningar ihop med vår kvalitetsavdelning
Vara delaktig i företagets hållbarhetsarbete
Samarbeta tvärfunktionellt med produktutveckling-, sälj och kvalitetsavdelning.
Publiceringsdatum2024-05-07ProfilDu har en utbildning med inriktning Inköp, eller annan likvärdig bakgrund samt några års erfarenhet av inköpsarbete.
God datorvana och erfarenhet från Officepaketet är ett krav, erfarenhet av affärssystemet Microsoft Dynamics NAV är meriterande.
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
God analytisk förmåga och kan självständigt fatta beslut.
Arbetsuppgifterna utförs i nära samarbete med andra funktioner, såväl interna som externa, vilket kräver att du är lyhörd och har god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Ordningsam och strukturerad.
Trivs i en miljö med högt tempo.
För att trivas hos oss är det viktigt att du har en positiv inställning och ett prestigelöst förhållningssätt.
B-körkort.
Erfarenhet från Livsmedelsindustrin, eller större processanläggningar är meriterande.
Om Credin
Vi är ett härligt gäng som kombinerar professionalism, starkt driv och affärsmannaskap med kamratskap och humor. En Credinare strävar efter att alltid agera utefter våra kärnvärden som är Modig, Pålitlig och Inspirerande. Vi skapar lösningar för såväl stora industribagerier som för de mindre hantverksbagerierna på hörnet. Vi gör alltid det lilla extra för att göra deras jobb lite bättre och lite lättare, genom att leverera förstklassiga bageriingredienser och värdeskapande service. Deras business är vår business.
På Credin värdesätter vi en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund och perspektiv.
Tjänsten är placerad på Credin Sveriges huvudkontor i Stenkullen, Lerums kommun. Skicka in din ansökan senast den 30 maj till e-post:
rekrytering@credin.se Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast. Märk din ansökan med "Inköpare".
Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Naim Chahtout (Supply Chain Manager) på telefon 0735-03 83 04 eller Marie Wahlberg (HR Manager) på telefon 0765-42 52 20.
Arbetstid/varaktighet
Heltid, 100 %
TillträdeSnarast
Anställningsform
Tillsvidareanställning, provanställning 6 mån
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-30
E-post:
rekrytering@credin.se Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Credin Sverige AB (org.nr 556294-6565)
Elvägen 4 (
visa karta)
443 61 STENKULLEN
Jobbnummer 8663716
Observera att sista ansökningsdag har passerat.