Vi söker en hotellreceptionist till ett hotell i Köpenhamn!
Hotel Copenhagen / Receptionistjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hotel Copenhagen i Malmö SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook!
Nu söker vi en hotellreceptionist till ett mycket trevligt och gemytligt hotell i centrala Köpenhamn
Publiceringsdatum2013-08-14Dina arbetsuppgifterDin roll som receptionist innebär att vara företagets ansikte utåt. Dina arbetsuppgifter är många och varierande under ett högt tempo. Som receptionist på hotellet intar du en ansvarsfull roll för hotellets alla områden. Det innebär att du självständigt kommer att ha hand om allt från frukostbuffén till att hålla ordning och reda i hotellets entré.
Vidare kommer du även ansvara för att:
• Ta emot och ge service till hotellets gäster
• Diverse administrativa arbetsuppgifter
• Ta emot inkommande samtal, mail och posthantering
• Alla hotellbokningar + incheckningar och utcheckningar
• Ankomstregistreringen av fakturor
• All försäljning på hotellet samt enklare ekonomisysslor
Hotel Copenhagen är ett centralt hotell i Köpenhamn med 10 minuters gångavstånd från Tivoli. Hotellet har 35 fräscha rum och hög standard på sin service.
Arbetstider
Arbetsschemat varierar mellan dag och kvällspass. Dagpassen är mellan 07:00 - 15:00 och eftermiddag/kvällspassen är mellan 14:45-23:00. Nattjour via telefon förekommer vid kvällspassen.
Vårt erbjudande till dig
• Förmån att hyra en trevlig lägenhet till lågt pris i centrala Köpenhamn
• Du får inblick i alla ansvarsområden för hotell och restaurangbranschen
• Du får inta rollen som spindeln i nätet
• Stimulerande och utvecklande miljö med mycket eget ansvar
KvalifikationerVi söker dig som vill bo och hyra lägenheten som erbjuds i Köpenhamn och ser långsiktigt på att jobba inom hotellbranschen. Lägenheten är belägen i en fastighet nära hotellet och det är en mycket fin 1:a på ca 49 kvm.
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning mot hotellbranschen. Det är meriterande om du har jobbat några år och då gärna inom hotell och restaurangbranschen.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person måste du vara serviceminded, noggrann, stresstålig och gilla säljutmaningar. Trycket är ofta väldigt högt varav du måste trivas med att ha många bollar i luften. Att du är självgående och har förmågan att kunna kommunicera med alla sorters människor ser vi som en självklarhet.
Du som söker har mycket goda IT-kunskaper, och du har förmågan att lära dig nya saker snabbt. Som person motiveras du av att arbeta självständigt och att få ta mycket eget ansvar. Positivt är om du kan se dig själv arbeta inom hotell och restaurangbranschen i framtiden. Du har ett språkintresse och kan behärska svenska och engelska i både tal och skrift. Kunskaper i danska är meriterande men inte ett krav.
Övrig informationOm du känner igen dig i ovanstående och vill utvecklas inom hotell och restaurangbranschen kan detta vara tjänsten för dig! Vi söker dig som kan börja arbeta heltid i början av september.I denna rekrytering samarbetar Hotel Copenhagen med SW. Om du har frågor eller funderingar är du välkommen att ringa ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Eklund, 040-665 51 53. Urval och intervjuer sker löpande.
Varmt välkommen in med din ansökan.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-09-11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlrika Eklund +46 406655109
FöretagHotel Copenhagen
AdressHotel Copenhagen
Adelgatan 9
21122 Malmö
Jobbnummer 1625735
Observera att sista ansökningsdag har passerat.