Vi söker en ekonomiassistent
Petra Back HR AB / Ekonomiassistentjobb / Leksand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Leksand,
Gagnef,
Rättvik,
Borlänge,
Falun eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Petra Back HR AB i Leksand,
Borlänge,
Falun,
Ludvika,
Smedjebacken eller i
hela Sverige Att hjälpa människor och företag att leva och utvecklas i vår bygd är vår drivkraft, och vår affärsidé består av att erbjuda moderna lösningar inom energi och digital kommunikation på ett enkelt, effektivt och hållbart sätt.
Vi är ca 80 medarbetare som arbetar för att uppfylla vår vision Tillsammans för bygdens bästa investering som speglar det stora engagemang vi har för våra 33 000 kunder, våra aktieägare och vår miljö. Vi omsätter drygt 300 MSEK per år.
Med vår 120-åriga historia är vår strävan att betraktas som det mest attraktiva varumärket i energibranschen - innovativt och ledande och med smarta lösningar.
Om tjänsten
Vi behöver förstärka vår ekonomi- och inköpsavdelning då nuvarande ekonomiassistent går vidare mot nya utmaningar i organisationen. Vi söker därför en ekonomiassistent till vårt kontor i Leksand. Avdelningen ansvarar för koncernens övergripande inköpsrutiner, redovisning, löneadministration, ekonomisk rapportering och finansiering. Vi är ett team på fem personer och det är ofta högt tempo och många deadlines, så för att trivas hos oss tror vi att du gillar samarbete men att eget ansvar är det som driver ditt arbete framåt. En nyfikenhet och egen initiativförmåga är viktiga egenskaper som vi värdesätter.
Arbetsuppgifterna varierar med alltifrån bokföring till att hantera löpande leverantörsfakturor, leverantörsreskontran, skanna fakturor, avstämningar, lönekörningar, fakturering och upprätta momsdeklarationer. Eftersom vi är en relativt liten organisation hjälper vi varandra med problemlösning och oförutsedda händelser varför det är viktigt att du är flexibel och inte räds att ta i där det behövs.
Vem är du?
Du förväntas att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Gymnasial utbildning inom ekonomi samt goda kunskaper i Excel är nödvändiga för att trivas i rollen. Har du arbetat med löneadministration tidigare är det meriterande.
Då vi har många kontaktytor inom organisationen är det viktig att du har en hög social förmåga, är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Det är även många olika arbetsuppgifter som sker samtidigt, därför är det viktigt att vara noggrann och ordningsam samtidigt som du tycker att siffror och bokföring är roligt.
Här får du möjlighet att arbeta tillsammans med människor som brinner för bygdens utveckling. Vi erbjuder individuella utvecklingsplaner och arbetar flexibelt i moderna kontorslokaler på våra fina kontor i Rättvik, Leksand och Säter. Vi erbjuder en rad personalförmåner som till exempel friskvårdspaket där massage är en del av vårt hälsofrämjande arbete - och det kanske viktigaste av allt, trevliga kollegor.
Vi samarbetar med Petra Back HR AB. Registrera din ansökan via
www.petraback.se senast 2020-01-19. Ytterligare information lämnas av Rekryteringskonsult Petra Back, 070-656 98 30.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2019-12-18ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPetra Back HR AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Petra Back HR AB (org.nr 559126-8353)
Arbetsplats Petra Back HR
Jobbnummer 5008855
Observera att sista ansökningsdag har passerat.