Vi söker en Digital Marketing/Content Manager
Heimstaden AB / Marknadsföringsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Heimstaden AB i Malmö,
Lund,
Trelleborg,
Landskrona,
Helsingborg eller i
hela Sverige Tänk att få börja dagen med att skriva och publicera en text om en av dina kollegors resa hos oss på Heimstaden, gå vidare och ta en kaffe med kollegorna och sedan fortsätta dagen med att analysera hur vi kan nå ut med budskap ännu bättre på våra sociala medier? Om du redan nu ser dig själv i denna miljö, kan du vara vår nya kollega på Marknadsavdelningen på vårt huvudkontor i Malmö.
Vad kommer du få göra?
Som Content Manager ska du vara en skicklig skribent samt ha ett intresse för webben, sociala medier och grafisk formgivning. Som person bör du vara noggrann och innovativ. Din uppgift är helt enkelt att engagera genom innehåll och strategier som bygger och stärker vårt varumärke. I arbetsuppgifterna ingå t ex ansvar för att ta fram;
Säljande och informativ copy till digitala kanaler
Ansvarig för SoMe kalender - planering, framtagning av content (text, bild och rörlig media) samt analys av sociala medier
Ansvarig för att uppdatera webbsida med content, inkl SEO/SEM och Google Analytics
Ansvarig för marketing automation, marknadsföring och kampanjer i digitala kanaler ex, framtagning och uppföljning av annonser i Google Ads, re-targeting och A/B tester
Framtagning av generellt digitalt marknadsmaterial och kundkommunikation, exempelvis nyhetsbrev och email marketing
Vem kommer du jobba tillsammans med?
Vi är en liten avdelning där vi arbetar nära varandra och hjälper till om en kollega behöver hjälp. Vi brinner alla för riktigt bra kommunikation och pratar gärna om nya kampanjer och budskap som går rakt in i hjärtat. Vi stöttar även övriga organisationen, så som HR och Hållbarhet, för att kommunicera ut engagerande innehåll på våra interna och externa plattformar.
Vad behöver du kunna?
För att du ska trivas i rollen behöver du ha erfarenhet av roller inom digital marknadsföring och kommunikation, tycka om att skriva och vara duktig på att sprida budskap som når fram till olika målgrupper. Kort sagt så är du en fena på storytelling. Du behöver vara kreativ men även gilla resultat och har erfarenhet från att följa upp och mäta effekt av kampanjer. Då vi har många parallella projekt bör du vara van vid att hantera många saker och snabbt kunna skifta prioriteringar. Program och plattformar som du behöver kunna är sociala medier (främst Facebook Manager, Instagram och Youtube), Google Ads samt InDesign/Adobe Photoshop och videoredigeringsverktyg. Övriga program och plattformar är ett stort plus. Har du någon erfarenhet från att jobba med bostäder och marknadsföring kring fastighet/bostad, te x från mäklarbyrå är det förstås extra intressant.
Vi ser det som självklart att du delar våra värdegrund (läs mer på
www.heimstaden.com) och ser gärna att du är den som på middagar engagerat pratar hållbarhet, samhällsansvar och långsiktighet (och ser att det faktiskt ger lönsamhet). Vi kommunicerar på svenska och engelska, så det är något du behöver behärska fullt ut i tal och skrift - övriga språk är dock något vi ser positivt på!
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2020-01-23Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHeimstaden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "143872".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Heimstaden AB (org.nr 556670-0455)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 5057710
Observera att sista ansökningsdag har passerat.