Vi söker en Controller

KopparStaden AB / Controllerjobb / Falun
2024-09-12


Visa alla controllerjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KopparStaden AB i Falun

Kopparstaden är på en utvecklande resa med affärsplanen för 2022 - 2026 som grund och våra controllers är en viktig del i att stötta verksamheten så att vi når vårt mål. Som del av vårt allmännyttiga bostadsbolag har du chans att tillsammans med oss göra skillnad för Falun.
Ansvarsområden:
I rollen som controller kommer du aktivt driva, delta och vara ett stöd till verksamheten i uppföljnings- och prognosarbete. Du är ett bollplank till verksamhetscheferna i deras varierande beslutssituationer. Arbetet är både självständigt och på uppdrag, med uppföljning och analyser samt återkommande rutiner.
Du blir en del av Ekonomiavdelningen med sex medarbetare och våra controllers deltar i utredningar och verksamhetsutvecklingsprojekt samt utbildar i våra uppföljnings- och planeringsverktyg. Du kommer vara en viktig del i process- och kvalitetsarbete där Kopparstaden inom de närmsta åren kommer ta kliv framåt inom områden som digitalisering och informationshantering.

Publiceringsdatum
2024-09-12

Dina arbetsuppgifter
Analys av verksamhetsresultat, nyckeltal samt utveckling av verksamheternas processer
Uppföljnings- och prognosarbete i nära samarbete med chefer från verksamheten
Samordning av rapportering av uppföljnings- och prognosarbete omfattande ekonomiska rapporter, analysunderlag, texter med mera
Verka för att höja allas vår interna kompetens i ekonomiska frågor bland annat genom att medverka vid, och hålla i, interna ekonomiutbildningar och informationsmöten
Ta fram rapporter, arbeta med analysverktyg och utveckla nyckeltal för uppföljning av verksamheten
Systemansvar för Mercur, vårt beslutsstödsystem

Din kompetens:
Fastighetsekonom/civilekonom eller annan liknande avslutad högskoleutbildning alternativt likvärdig validerad utländsk utbildning
Minst 3 års erfarenhet av arbete som controller, gärna inom fastighetsbranschen
Goda kunskaper i Excel och övriga Office-program
Meriterande erfarenheter:
• verksamhetsutvecklingsarbete
• projektledarerfarenhet från utvecklingsarbete inom verksamhetskontroll och/eller systemutveckling
• systemansvar för beslutsstödsystem eller annat IT-system
Dina personliga egenskaper:
God kommunikativ förmåga i svenska i både tal och skrift samt kunskap att på ett pedagogiskt sätt förmedla ekonomi till chefer, medarbetare och samarbetspartners. Du ser värdet i samspelet mellan verksamhet och ekonomi.
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara utvecklingsorienterad, initiativtagande och du driver processer framåt och får saker att hända.
Du har ett analytiskt perspektiv på frågor, tänker strategiskt och har lätt att anpassa dig till förändrade omständigheter och ser möjligheter och lösningar i stället för problem.
Dina kollegor upplever dig som en trygg och professionell kollega som ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut. Som den ekonom du är planerar, strukturerar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt.
Bra att veta:
Tjänsten är tillsvidareanställning och på heltid
Placering på Kopparstadens huvudkontor i Falun med möjlighet till distansarbete del av tiden efter överenskommelse.
Vi har valt rekryteringsförfarande och vill därför inte bli kontaktade av säljbolag eller rekryteringsföretag.
Kontakter:
Rekryterande chef Linda Almqvist 023-458 09
Sista ansökningsdag är den 8 oktober, urval sker löpande.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kopparstaden AB (org.nr 556049-4865)
Västermalmsvägen 26 (visa karta)
791 19  FALUN

Jobbnummer
8895765


Prenumerera på jobb från KopparStaden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KopparStaden AB: