Vi söker Ekonomi och löneadministratör

Arena Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Göteborg, Mölndal, Lerum, Stenungsund, Borås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-12-04

Om tjänsten
Till vår bemanningsverksamhet och kommande rekrytering söker vi nu Ekonomi och löneadministratörer för uppdrag i Göteborgsområdet.

Våra kunder finns inom många olika branscher och är av varierande storlek, i dagsläget gäller det främst uppdrag i offentlig sektor. Skicka gärna in en intresseanmälan och sedan kontaktar vi dig vartefter uppdragen kommer in, om din profil matchar.

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi dig som har ett intresse och vana av att självständigt utföra det dagliga arbetet på en ekonomiavdelning samt administration av löner. Det innefattar att bearbeta, administrera, rapportera samt utbetala löner genom hela löneprocessen, både tjänstemanna-/kollektivlöner. Andra arbetsuppgifter är kundreskontra, påminnelsehantering, bokföra inbetalningar, löpande redovisning samt viss personaladministration.

Profil
Du behöver vara en person som har följande, utpräglade, egenskaper och erfarenhet:

• Strukturerad
• Flexibel och prestigelös
• Serviceorienterad och hjälpsam
• Trivas, och ha tålamod, med ibland repetitiva arbetsuppgifter
• Erfarenhet av löneadministration, samt övriga administrativa uppgifter
• Meriterande med erfarenhet av SAP och Hogia Lön
• YH-utbildning som löneadministratör eller motsvarande

För att passa in i rollen som ekonomi och löneadministratör hos våra kunder krävs det att du är en positiv och engagerad person som har förmågan att snabbt sätta sig in i nya arbetsuppgifter. Du måste också ha god datavana samt mycket goda kunskaper i svenska språket - både muntligt och skriftligt. Du är noggrann och flexibel med ett stort intresse för siffror. Som person har du förmåga att ta egna initiativ och arbeta självständigt.

Vi erbjuder

Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.

Om företaget
Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning. Vi är verksamma över hela landet och har rätt storlek för att leverera de mest komplexa volymuppdragen. Vi är din personliga bemanningspartner. Som en del av Aktriva-koncernen, där även Arbetslivsresurs ingår, är vi en komplett HR-partner som erbjuder organisationsutveckling, omställning, rehabilitering, rekrytering och bemanning.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet.
Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-09
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1897
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martin Andersson 031-739 13 50

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Odinsgatan 13
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 13, Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2090083

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: