Vi söker Driftledare till vår utlastning

AB Edsbyverken / Logistikjobb / Ovanåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Ovanåker, Hofors, Sandviken, Hedemora, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Edsbyverken i Ovanåker, Eda eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-11-14

Om företaget
Edsbyn skapar energi och fokus på alla typer av arbetsplatser. Med högt tempo och fokus ger vi oss ut på en förbättringsresa tillsammans med våra viktigaste kunder och partners, för att utveckla morgondagens erbjudanden för arbetsplatsen. Med närproducerat material, som blir hållbara och cirkulära möbler i vår produktionsenhet i Edsbyn, lägger vi grunden för morgondagens hållbara arbetsplatser. Våra kunder finns främst i storstadsregionerna i Sverige och Norge, samt en exportverksamhet till England och övriga Europa.

Arbetsuppgifter
Edsbyverken är inne i en förändringsresa och vi söker nu dig som vill ansvara för den operativa delen av vår logistikavdelning. Som Driftledare Utlastning på Edsbyverken så ansvarar du för det operativa arbetet kopplat till våra utleveranser.
En viktig del av ditt arbete är utvecklandet av samarbeten med relevanta parter inom organisationen för att uppnå ett fungerande och effektivt utleveransflöde. Du har personal- och arbetsmiljöansvar över våra medarbetare på utlastningsavdelningen. Utlastningen består idag av fyra transportadministratörer som bokar och administrerar frakter samt fem servicemän som plockar, pallar och lastar godset.
Ett urval av arbetsuppgifter:
• Effektivisering av processer kopplade till utleveranser
• Distribution, såväl inom Sverige som internationellt
• Fraktavtal och upphandling
• Aktivt driva förbättringsarbete
• Personalutveckling
Vi erbjuder dig möjligheten att vara en viktig del i Edsbyverkens resa framåt. Du är placerad inom Gävleborgs län och utgår från fabriken i Edsbyn. Du rapporterar till Supply Chain Manager Edsbyn.


Profil
Vi söker dig som har relevant erfarenhet av logistik. Kanske har du arbetat som Transportledare tidigare. Som ledare är du tydlig och kommunikativ, med förmågan att utveckla och engagera dina kollegor. Du är van vid att självständigt fatta beslut och lösa problem som uppkommer i det dagliga arbetet och är intresserad av nya IT-lösningar.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av distribution, fraktavtal och upphandlingar samt goda kunskaper inom export och tullhantering.
Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom logistik, supply chain eller liknande, men inte ett krav. Det är även en fördel om du har tidigare erfarenhet av tillverkande industri samt har arbetat i affärssystemet Monitor.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattar 100%. Vi tillämpar provanställning om 6 månader. Placeringsort är Edsbyn.
Sista ansökningsdag är den 20 november. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta
Jenny Hallberg, Supply Chain Manager på mail (jenny.hallberg@edsbyn.com)
HR-chef Viktoria Åberg på mail (viktora.aberg@edsbyn.com)

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
AB Edsbyverken
Karlsväg 2
82825 Edsbyn

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Edsbyverken (org.nr 556040-0755)
Karlsväg 2 (visa karta)
828 25  EDSBYN

Jobbnummer
7167843

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Edsbyverken

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Edsbyverken: