Vi söker dig som vill arbeta som paraplysamordnare

Stockholms stad; Administration / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad; Administration i Stockholm

Stockholms Stad
Rinkeby-Kista SDF
Administration

Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Stadsdelsområdet Rinkeby-Kista är en del av Stockholms stad och innefattar stadsdelarna Akalla, Husby, Kista, och Rinkeby. Sammanlagt bor ca 45 000 personer i området och antalet anställda i stadsdelsförvaltningen är ca 1 200 personer.

Tjänsten som paraplysamordnare är placerad på den administrativa avdelningen och där kommer du att tillhöra avdelningen för lokal, miljö och IT.

1 plats(er).Arbetet som paraplysamordnare innebär att:
• ge support i Paraplysystemet och Parasol inom verksamhetsområdena äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, socialpsykiatri och individ- och familjeomsorg.
• hantera felanmälningar och begäran om ändringar samt viss adminsitrantion kring behörigheter.
• arbeta med Parasol, ParaInn och ParaInfo.
• ta fram och bearbeta rapporter från BusinessObjects Infoview och Paraplysystemet.
• vara behjälplig i avgiftsfrågor som rör äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning och socialpsykiatri.
• utbilda användare i Paraplysystemet.

Vi tror att du som söker arbetar som biståndshandläggare eller har tidigare erfarenhet av att arbeta som paraplysamordnare.
För befattningen krävs socionomutbildning eller likvärdig högskoleutbildning samt erfarenhet av att arbeta i Paraplysystemet.
Du har jobbat med myndighetsutövning inom äldreomsorg, funktionsnedsättning eller socialpsykiatri och har goda kunskaper inom området.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med support, handledning och utbildning.
Det är viktigt att du kan kombinera kunskapen om systemen med kunskap om lagstiftning och de aktuella styr- och stöddokument som gäller för berörda verksamhetsområden.

Uppdraget innebär att du i samverkan med chefer och medarbetare ska vara ett stöd i att praktiskt tillämpa Paraplysystemet. Detta kräver att du har tålamod samt är lyhörd, serviceinriktad och en god pedagog. Det kräver också en god analytisk förmåga, förmåga att kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du måste också ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs.
Varaktighet: Tillsvidare.
Stockholms stad annonserar bara via upphandlade medierådgivare. Vi har även upphandlade rekryteringsföretag om vi väljer att ta hjälp vid rekrytering.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
HR-konsult Charlotta Finnerman,08-508 01 029

Annica Walther, Vision, 08-508 41 553 (facklig)
Claes Palm, SACO, 08-508 01 250 (facklig)

Tillträde: 2013-03-01. Tillträde efter överenskommelse.

Publiceringsdatum
2013-01-21

Arbetstider och omfattning
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-02-11
Ansökan skickas till:
Administration
Ange följande referens när du ansöker: A19258
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Stockholms stad; Administration

Adress
Stockholms stad; Administration
Rinkeby-Kista SDF

Jobbnummer
1444182

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad; Administration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad; Administration: