Verksamhetsutveckling och IT koordinering
Scania Finans AB / Organisationsutvecklarjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania Finans AB i Södertälje,
Stockholm eller i
hela Sverige Scania Finans är ett kreditmarknadsbolag som ingår i affärsområdet Scania Financial Services. Företagets affärside
är att erbjuda finansierings- och försäkringslösningar som bidrar till försäljningen av Scanias produkter i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland och Litauen. Företaget har idag en balansomslutning på cirka 8,5 miljarder. Företaget har ca 55 anställda varav 30 på huvudkontoret i Södertälje
Verksamhetsutveckling och IT koordinering
Funktionen Business Solutions Financial Systems ingår i koncernstaben och har som uppgift att vara kompetenscentra för de applikationer som används av ekonomer runt om i koncernen. Huvuduppdraget för gruppen är att aktivt deltaga i att definiera och prioritera verksamhetens krav på IT lösningar. Kraven skall vara definierade på ett sådant sätt att lösningar kan utvecklas av Scania IT.
De processer som vi arbetar med inkluderar:
• Bokslut
• Kundreskontra
• Leverantörsreskontra
• Investeringar
• Projektredovisning
• Prognos
• Tull
Funktionen ansvarar för ett antal applikationslösningar, där de största är Scanias koncernrapporterings system Hyperion Financial Management (HFM), affärssystemet Oracle E-Business Suite (EBS) och Tullsystemet MIC.
Rätt kandidat lockas av att förstå verksamhetens behov och att vara länken mellan verksamheten och Scania IT. Du är placerad i Södertälje och rapporterar till Head of Business Solutions & Financial Systems, Corporate Control.
Just nu är vi mitt i ett arbete som kommer att innebära stora processförbättringar. Detta kommer även innebära ett större och bredare ansvar för teamet.
Publiceringsdatum2015-11-12ArbetsuppgifterVi är en kreativ grupp som genom tvärfunktionellt arbete förvaltar och utvecklar applikationer och processer. Vi söker dig med intresse för förvaltnings- och processarbete.
Som Verksamhetsutvecklare/IT koordinerare ska du:
• Sätta upp en förvaltningsprocess enligt Scanias standard för en ny applikation
• Driva och koordinera förvaltning och utveckling för några applikationer
• Delta i utvecklingsprojekt
• Koordinera support organisationen för en eller flera applikationer
• Kommunicera med olika delar av Scania, både i Sverige och globalt
• Kommunicera med externa leverantörer
ProfilDu är ekonom med minst 2-3 års erfarenhet från arbete på en ekonomiavdelning och är väl insatt i olika rapporteringskrav. Du har arbetat med några olika applikationer och det är lätt för dig att förstå hur saker och ting hänger ihop tekniskt och ur ett arbetsprocess perspektiv.
För att trivas och lyckas med denna tjänst behöver du vara analytisk och strukturerad, nyfiken och flexibel. Du är en utåtriktad person med en väl utvecklad kommunikativ förmåga.
Du är självgående men samtidigt en bra lagspelare. Du kan se möjligheter, agera och driva förändringar. Du ska kunna hantera många saker samtidigt med fokus på att skapa värde för kunderna/slutanvändarna.
Du ska kunna översätta verksamhetsbehov till kravspecifikationer och arbeta tillsammans med applikations användare och Scania IT.
För ytterligare information kontakta
Hans Wolfhagen, Head of JP 08-553 863 93 eller
Irina Shadrina, Business Maintenance Manager för HFM, 08-553 862 23.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-30
Sök via vår hemsida
Klicka på denna länk för att göra din ansökanDin ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Vi kommer att utvärdera ansökningarna löpande.
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id: 20153554
FöretagScania Finans AB
AdressScania Finans AB
15187 SÖDERTÄLJE
KontorsadressVerkstadsvägen 11
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55383750
Jobbnummer 2525717
Observera att sista ansökningsdag har passerat.