Verksamhetsutvecklare inom Hemtjänst

Fagersta kommun / Datajobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fagersta kommun i Fagersta

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 300 invånare.

Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR.

Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad.

Om arbetsplatsen - det här är vi!
Hemtjänsten i Fagersta består av ett gäng glada medarbetare, fördelat på enhetschefer, teamledare och baspersonal, som tycker om att ge god omvårdnad till Fagerstabon.

Hemtjänsten är i dagsläget uppdelad i 10 mindre grupper som arbetar med kunder som bor i gruppens geografiska område.

Hemtjänstens verksamhet behöver utvecklas i takt med tillgången av ny kunskap inom teknik samt utifrån hur samhället utvecklar sig. Verksamhetsutveckling behöver vara en självklar del av det vardagliga arbetet. Verksamhetsutveckling handlar om att ta fram arbetssätt och metoder för att använda resurser på ett så effektivt, kvalitativt och rättssäkert sätt som möjligt samt att kunna bidra till att verksamheten når de uppsatta mål som finns.

Ditt uppdrag
Syftet med rollen som verksamhetsutvecklare inom Hemtjänst är att under ledning av enhetschef ha ett övergripande ansvar för verksamhetens administration och drift av ett eller flera datasystem. Att arbeta som verksamhetsutvecklare innebär att arbeta med stöd till verksamheten för att den ska bli så effektiv som möjligt och leverera resultat med så hög kvalitet som det bara går. Du arbetar strategiskt, organiserar, planerar och tar fram riktlinjer och rutiner kring våra digitala lösningar.

Du har ett nära samarbete med enhetschef, teamledare samt verksamhetens övriga medarbetare.

Uppgifter och ansvar
• Arbeta för ökad användarnytta
• Systemansvar för hemtjänstens digitala lösningar
• Ta fram, sammanställa och analysera statistik internt och externt
• Installera/felsöka verksamhetens mobiltelefoner
• Du har en nyckelroll avseende kvalitet och säkerhet för verksamhetens olika system
• Hantering av digitala nycklar, yubikey, passertagg samt SITHS-kort
• Vara delaktig inför nya upphandlingar av digitala system
• Vara delaktig vid implementering av nya system och arbetssätt
• Loggkontroller
• Internutbilda personal i våra digitala lösningar
• Ingå i kommunens systemförvaltningsorganisation, se Systemförvaltningsmodell för Fagersta kommun
• Vara systemägarens länk till verksamheten
• Informera verksamheten om planerade avbrott
• Upprätta/revidera systemförvaltningsplanen årligen
• Vara uppdaterad inom utveckling av våra digitala lösningar
• Att ge chefer och teamledare stöd i förändringsarbete, samt granska och följa upp förändringen
• Omvärldsbevakning inom det digitala området för hemtjänst



Dina kvalifikationer och meriter
Du har relevant högskoleutbildning.

Du har erfarenhet från att ha arbetat i äldreomsorgen eller med frågor inom äldreomsorgen, på antingen chefsnivå eller som verksamhetsutvecklare. Du har god kunskap om att arbeta inom en politiskt styrd organisation.

Du behöver ha god datavana.

Du behöver vara självständig i ditt arbete med god analytisk och strategisk förmåga. Det är också nödvändigt att vara skicklig på både muntlig och skriftlig kommunikation. Att kunna arbeta på ett kvalitetsmedvetet och strukturerat sätt är av betydelse för uppdraget.

För att kunna stödja, informera och utbilda medarbetare och chefer krävs att du är pedagogisk och lyhörd. Du har förmåga att skapa engagemang och delaktighet.

Vi ser gärna att du har B-körkort.

Initiativtagande
Självgående
Samarbetsförmåga
Lojal
Tydlig
Strategisk
Strukturerad
Kreativ

Intervjuer kan ske fortlöpande under rekryteringen.

För anställning krävs uppvisande av utdrag från Polisens belastningsregister.

Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Fagersta kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökande med kunskaper i finska i tal och skrift.

Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/118".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Fagersta kommun (org.nr 212000-2106)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Socialförvaltningen, Äldreomsorg, Hemtjänsten

Kontakt
Yvonne Karlsson
0223-44212

Jobbnummer
8782128

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fagersta kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fagersta kommun: