Verksamhetsutvecklare digitalisering

Linköpings kommun / Organisationsutvecklarjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Kommunledningsförvaltningen
I en stor och innovativ kommun som Linköping har Kommunledningsförvaltningen en viktig central samordnande roll. Genom att ge service och stöd till medborgare, företag, organisationer och andra förvaltningar skapas goda möjligheter att utveckla och förverkliga idéer.

Att arbeta inom denna mångfacetterade förvaltning är att vara med och göra skillnad - att faktiskt påverka samhällsutvecklingen. De många olika uppdragen berör de flesta linköpingsbors liv och bidrar med ett långsiktigt perspektiv till bland annat ökad social och ekologisk hållbarhet samt förbättrad tillgänglighet i samhället.
Inom förvaltningen ryms allt från framåtblickande strategiarbete, modern kommunikation och effektiv administration till ett ambitiöst arbete med kompetensförsörjning samt trygghet och säkerhet i hela kommunen. Allt det där grundläggande som behövs i en kommun som växer och utvecklas.

Om arbetsplatsen
Linköping står inför ökade krav på tillgänglighet och transparens. Det ökar även kraven på teknisk tillgänglighet och snabb åtkomst till information och tjänster från medarbetare och invånare. Systemen ska vara effektiva och öka kvaliteten på kommunens service. Informationen ska vara korrekt, behörighetsstyrd, informationssäkerhetsklassad, och digital i hela dess livslängd. Kommunen arbetar aktivt med transformering till digitaliserade kommunövergripande tjänster och arbetssätt och prioriterar arbetet med "smart, effektiv och enkel förvaltning" och "uppkopplat, innovativt och hållbart". För att stödja detta har vi inrättat en ny funktion som verksamhetsutvecklare digitalisering. Funktionen är en möjliggörare för en ökad strategisk styrning och hantering av kommunövergripande utveckling inom digitalisering kopplad till administration.

Linköpings kommun har valt att implementera PM3 som förvaltningsmodell för kommunens olika system. Funktionen kommer huvudsakligen stödja PM3-objektet för administration, kommunikation och näringsliv i nära samverkan med förvaltningsledare verksamhet och förvaltningsledare IT.

Publiceringsdatum
2018-03-28

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär framförallt att implementera den digitala utvecklingen kommunövergripande i nära samverkan med verksamhetsutvecklare på kommunkansli, kanslichef, stadsarkivets chef, förvaltningsledare och objektspecialister PM3.

Ditt arbete är kopplat till digitaliseringsdirektörens uppdrag och den digitala transformering som ska ske på stadsarkivet och i kommunövergripande kontaktcenter för Linköpings kommun.

Du samordnar, tillsammans med andra aktörer inom området, utvecklingen av administrativt stöd och struktur.

Du har budgetansvar avseende ett antal system inom förvaltningsobjektet i PM3. Det innebär också att omvärldsbevaka och analysera vad som krävs framåt som sakkunnig inom området.

Du är med i framtagandet av nya framåtsyftande lösningar i moderna kontorsmiljöer, såkallade aktivitetsbaserade arbetssätt och lokallösningar. Detta utvecklingsarbete sker tillsammans med lokalstrateg på kommunledningsförvaltningen och administrativ chef på kommunledningsförvaltningen.

Kvalifikationer
Du som söker tjänsten innehar högskoleutbildning inom data/IT eller Industriell ekonomi, kognitionsvetenskap, systemvetenskap, statsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Det är meriterande med erfarenhet av förändringsarbete inom digital transformering och offentlig verksamhet.

Trots att det inte är ett krav i uppdraget är det meriterande om du har arbetat med implementation av IT-system.

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Som person ser vi att du arbetar bra med andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du är strukturerad och kan planera och organisera ditt arbete, tar initiativ och uppnår resultat.

Information om tjänsten
Tillträde: enligt överenskommelse

Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1 st.

Ref. nr: 618

Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Kreese, Biträdande förvaltningschef maria.kreese@linkoping.se
Britt-Marie Sandström, Facklig företrädare Vision britt-marie.sandstrom@linkoping.se 013-207140
Janin Tekkeden, Facklig företrädare, SACO 013-20 67 80
Jakob Algulin, Digitaliseringsdirektör jakob.algulin@linkoping.se 013206000

Företag
Linköpings kommun

Adress
Linköpings kommun
Linköpings kommun, Kommunledningsförvaltningen
58181 Linköping

Kontorsadress
Linköpings kommun, Kommunledningsförvaltningen

Jobbnummer
4052366

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: