Verksamhetsspecialist inom lön & arbetsrätt - Norrköping
Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Norrköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm,
Nyköping eller i
hela Sverige Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster 1. Avdelningen har 6 enheter med totalt ca 90 medarbetare. På den aktuella enheten systemadministration finns ca 25 medarbetare fördelat på orterna Gävle, Eskilstuna, Sollefteå bland annat.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som verksamhetsspecialist inom lön & arbetsrätt kommer du att arbeta med att titta på kunders lokala avtal för att uppsättningen i lönesystemet ska bli rätt. Du kan även komma att arbeta med utredningar inom löneområdet. Du kommer även att arbeta med implementation av nya tjänster inom HR-området.
I rollen som Verksamhetsspecialist kommer du att:
• Arbeta i anslutningsprojekt
• Arbeta nära och ha kontakt med kunder och leverantörer
• Arbeta med att gå igenom avtal i förstudiearbete
• Arbeta internt med frågor kring avtal och uppsättning av lönesystem
Publiceringsdatum2022-02-01KvalifikationerVi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning
• Minst tre års erfarenhet av lönerelaterade arbetsuppgifter och/eller HR-administration
• Erfarenhet av arbetsrättsliga frågor
Vidare ser vi att du har följande förmågor:
• Ha god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt
• Vara serviceinriktad, kunnig och professionell i ditt bemötande
• Vara pedagogisk och ha förmåga att lära ut och förklara
• Vara strukturerad
• Ha god samarbetsförmåga
• Kunna ta egna initativ och arbeta självständigt
• Vara relationsskapande
Dessutom är det meriterande om du har:
• Yrkeshögskoleutbildning inom lön
• God kunskap om lagar och statliga avtal
• Erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Heroma
• Erfarenhet av uppsättning av lönesystem
Övrig informationAnställningen är en tillsvidareanställning på 100%.
Placeringsort är flexibel. Du ges möjligheten att arbeta hemifrån i stor utsträckning.
Vällkommen med din ansökan senast 22 februari.
I din ansökan ska det tydligt framgå år och månad för dina arbeten samt en kort beskrivning kring arbetsuppgifterna.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Servicecenter
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453),
http://www.statenssc.se Kontakt Towa Eng, Facklig kontaktperson Saco-S
010-456 03 91 Jobbnummer 6300912
Observera att sista ansökningsdag har passerat.