Verksamhetssamordnare
Utbetalningsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
2025-06-02
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Utbetalningsmyndigheten i Stockholm Vill du vara med och lösa en av de största samhällsutmaningarna? Trivs du i en miljö av innovationsanda, framåtdriv och starkt samhällsengagemang?
Hos oss får du vara med och bygga upp en ny myndighet från grunden och bidra till att förhindra välfärdsbrott och den organiserade brottslighetens framväxt. Du får en arbetsgivare som månar om din utveckling och ger dig stort eget ansvar och mandat.
Publiceringsdatum2025-06-02BeskrivningRollen är placerad på Enheten för utveckling och stöd på avdelningen Betalningsförmedling.
Från 2027 kommer avdelningen ha det samlade ansvaret för merparten av Sveriges välfärdsutbetalningar. Avdelningens uppdrag kännetecknas av nära och djupt samarbete med de utbetalande myndigheterna i det statliga välfärdssystemet, Riksgälden samt ett antal privata aktörer som via avtal bidrar till att avdelningen kan leverera på uppdraget
Dina arbetsuppgifterSom verksamhetssamordnare arbetar du nära avdelningschefen och ger du stöd till avdelningens ledningsgrupp i styrning och utveckling av verksamheten. Du samordnar och följer upp avdelningens arbete med fokus på verksamhetsplanering, mål och resultat, budget, intern styrning och kontroll (ISK) och riskanalyser. Du håller ihop avdelningens leverantörsåtaganden utifrån kvalitet och ekonomi, och arbetar nära inköpsfunktionen i dessa frågor. Du samordnar avdelningens remissarbete samt genomför utredningar och tar fram beslutsunderlag.
Vi söker dig som har
- Akademisk utbildning inom ekonomi eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
- minst tre års aktuell arbetslivserfarenhet i en liknande roll med dokumenterat goda kunskaper om/av samordning, analyser, ekonomiuppföljning och verksamhetsuppföljning
- mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du även har
- erfarenhet av att arbeta i offentlig sektor med verksamhetsplanering och uppföljning
- erfarenhet av att hålla presentationer, leda arbetsmöten, workshops och liknande mötesformer
- erfarenhet av att genomföra riskanalyser
- erfarenhet av arbete med att ta fram beslutsunderlag
- erfarenhet av leverantörsuppföljning
Efterfrågade förmågor och färdigheter
För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du är kommunikativ och har god samarbetsförmåga med förmåga att arbeta i team. Du är självgående och lösningsorienterad och tar initiativ för att hitta information och för att genomföra förbättringar i arbetssätt. Du är också noggrann och strukturerad i dokumentation och processer samt har god administrativ förmåga. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationTjänstgöringsorten är i Stockholm. Myndigheten finns i moderna lokaler i närheten av Gullmarsplan. Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket kräver svenskt medborgarskap. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande sex månaders provanställning. Du kan komma att krigsplaceras på myndigheten.
I denna rekrytering söker du med ditt CV. Istället för att bifoga ett personligt brev vill vi att du svarar på några frågor kring din kompetens kopplat till jobbet. Vi ber dig svara utförligt på dessa frågor. Arbetsprov kan bli aktuellt i urvalsprocessen.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta enhetschef Ann-Christin Tumlin på 073-8675753. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner för de fackliga organisationerna är Martina Jansson (Saco-S) telefon 010-3037653, Mattias Kollberg (Seko) telefon 010-482 17 59 och Michael Ohlsson(ST) 010-5727512
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/17".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Utbetalningsmyndigheten (org.nr 202100-7071)
Arbetsplats Utbetalningsmyndigheten
Kontakt Enhetschef Ann-Christin Tumlin
073–8675753 Jobbnummer 9369603