Verksamhetsledare till Filmregion Sydost
Filmregion Sydost / Supportteknikerjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Filmregion Sydost i Växjö Sydostregionen ska vara en filmregion där den rörliga bilden är självklar och stark som uttrycksform och konstart, pedagogisk kunskap och tillväxtfaktor. Vi söker dig som vill leda detta arbete tillsammans med oss.
Vi erbjuder:
Din uppgift är att se till att filmen och den rörliga bildens utveckling står högt upp på agendan i våra tre regioner. Du ska leda, inspirera och motivera dina medarbetare och skapa utrymme för dem att utveckla filmen och den rörliga bildens ställning i de tre sydostlänen. En viktig del i arbetet är att samverka med huvudmännen, andra regionala kulturverksamheter, övriga filmaktörer både inom regionen och nationellt samt utbildningsanordnare på filmområdet. Du ansvarar för strategiska utvecklingsfrågor i en kreativ miljö. Du har budget- och personalansvar och rapporterar löpande till styrelsen och huvudmännen. De tre regionernas kulturnämnder genom samverkansorganet Sydost-kultur ger det övergripande uppdraget.
Vi söker:
Vi söker en socialt skicklig nätverkare som är trygg i sin ledarroll. Du är kommunikativ och samarbetsinriktad, strategisk och strukturerad. Du har stark känsla för den rörliga bilden som uttrycksform och konstart, pedagogisk kunskap och tillväxtfaktor. Du har ett tydligt samhällsengagemang med kunskap om mediers roll i samhället, god kännedom om filmbranschen och den nationella filmpolitiken. Vi ser gärna att du har uppbyggda regionala och/eller nationella nätverk inom film- eller kulturområdet. Du är van vid att samverka med aktörer från andra kulturområden. Du har förståelse och intresse för bredden i verksamheten från filmpedagogik till filmproduktion och du kan sätta in filmen i ett större sammanhang.
Du som söker ska ha relevant högskole-/universitetsutbildning. Du har chefs-/ledarerfarenhet och gärna chefs- eller ledarskapsutbildning.
Erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation är meriterande. Arbetet kräver resor med bil, varför körkort är ett krav. Placeringsort är Växjö med möjlighet till arbete delvis i Kalmar och Karlskrona.
Vår verksamhet:
Filmregion Sydost är en ideell förening bildad gemensamt av tre län. Föreningen är ett av nitton regionala filmresurscentrum i Sverige och verkar på? uppdrag av Region Blekinge, Region Kronoberg samt Landstinget i Kalmar län. Filmregion Sydosts verksamhet ingår i kultursamverkansmodellen genom de tre huvudmännen och får statligt stöd från Kulturrådet.
Filmregion Sydost har i uppdrag att sta?rka filmen och den rörliga bildens sta?llning och utveckling i sydostregionen. Verksamhetsområden är Film för barn och unga, Film och publik, Filmskapare och Deltagarkulturer.
Verksamheten har idag sju anställda och utgår från tre kontor (Kalmar, Karlskrona och Växjö), med huvudkontor i Växjö. Sex filmkonsulenter arbetar med grunduppdraget. Filmregion Sydost har även extern finansiering för flera utvecklingsprojekt, såväl regionala som nationella och internationella. Grundverksamheten täcker ca 4,5 heltidstjänster.
Läs mer om verksamheten på
http://filmregionsydost.se/om-filmregion-sydostPubliceringsdatum2018-05-22Om tjänstenAnställningsform: Tillsvidare på 100%. Filmregion Sydost tillämpar provanställning på sex månader.
Upplysningar:
Styrelseordförande Filmregion Sydost: Karin Helmersson,
karin.helmersson@public.nybro.se eller 070-541 71 76
Personalrepresentant Filmregion Sydost: Lotta Nyblom,
lotta@filmregionsydost.se, tel 0733-47 79 11
Ansökan mailas till
ansokan@filmregionsydost.se senast 2018-06-15. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid
ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-15
Kontaktida@filmregionsydost.seFöretagFilmregion Sydost
AdressFilmregion Sydost
Vilhelm Mobergs gata 2
35234 VÄXJÖ
Jobbnummer 4159542
Observera att sista ansökningsdag har passerat.