Verksamhetsledare inom Personlig Assistans, 100%

Olivia Personlig Assistans AB / Sjukgymnastjobb / Norrköping
2014-01-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetsledare inom Personlig Assistans, 100%" (publicerad 2014-01-20) ⬅️


Visa alla sjukgymnastjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Olivia Personlig Assistans AB i Norrköping, Finspång, Linköping, Katrineholm, Åtvidaberg eller i hela Sverige

Olivia Personlig Assistans är en större assistanssamordnare. Vi erbjuder funktionshindrade råd och stöd när det gäller att anställa personliga assistenter och administrera den personliga assistansen. Vi har idag 230 uppdragsgivare och 1000 assistenter som gör ett fint jobb varje dag året runt. Vi finns på ett 10-tal platser i landet.

Norrköpingskontoret är i en expansiv fas, därför söker vi nu dig som vill arbeta som verksamhetsledare tillsammans med uppdragsansvariga och erbjuda den bästa personliga assistansen för våra uppdragsgivare och deras personliga assistenter.

Som verksamhetsledare har du det övergripande ansvaret för kontorets verksamhet. Du leder och fördelar arbetet på kontoret samt fungerar som bollplank för dina kollegor. Du har vidare ansvar för kontorets ekonomi samt övergripande ansvar för arbetsmiljöfrågor. Du fungerar även som uppdragsansvarig för ett antal assistansgrupper och förväntas ha intresse i att hålla i påersonalmöten och utbildningar för assistenter (ett väl utarbetat utbildningsprogram finns framtaget i organisationen).  I arbetet ingår därtill diverse externa kontakter med ex Försäkringskassa, kommun och fackförbund. Du deltar även i rekrytering samt introduktion av nyanställda uppdragsansvariga. Regelbundna VL-träffar, utbildningsdagar och sverigekonferenser anordnas och vanligtvis förläggs dessa till lokaler i stockholmstrakten, vilket innebär vissa resdagar. En viktig uppgift för dig som verksamhetsledare är att tillsammans med våra kundombud ansvara för kontakter med nya uppdragsgivare. Din regionchef fungerar som stöd och bollblank i ditt ledarskap.

Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning från vården eller det sociala området. Viktigt är att du har erfarenhet från en ledande befattning. Därtill är det ett krav att du har kunskap om lagstiftningen rörande personlig assistans, att du är energisk och stresstålig samt har en uttalad känsla för service. Din sociala kompetens är en förutsättning för detta arbete som präglas av ständig interaktion med kollegor, assistenter och uppdragsgivare. Tidigare arbete som arbetsledare/kundansvarig/verksamhetsledare inom personlig assistans ses som meriterande.

Att arbeta som verksamhetsledare innebär att du tillsammans med dina kollegor, inom ramarna för Olivias värdegrund, i stor utsträckning kan driva en självständig verksamhet på ditt lokalkontor. Som stöd för de dagliga rutinerna finns en etablerad stabsfunktion på huvudkontoret. Olivia Personlig Assistans befinner sig i ett utvecklingsskede vad gäller effektivisering av de administrativa rutinerna. Om du känner  att arbetsbeskrivningen passar in på din profil är du välkommen att skicka din ansökan via mail. Vi ser gärna att tjänsten kan tillsättas i april 2014. Rekrytering kommer påbörjas omgående.

Publiceringsdatum
2014-01-20

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Källström, Regionchef 0703-121330

Företag
Olivia Personlig Assistans AB

Adress
Olivia Personlig Assistans AB
Rösgången 41
60211 Norrköping

Jobbnummer
1753892

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Olivia Personlig Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Olivia Personlig Assistans AB: