Verksamhetscontroller

Ekobrottsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekobrottsmyndigheten i Stockholm, Uppsala, Örebro, Linköping, Sundsvall eller i hela Sverige

Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet för bekämpning av ekonomisk brottslighet. Vid myndigheten finns 400 medarbetare - åklagare, poliser, ekorevisorer och ekoadministratörer. Ekobrottsmyndighetens ansvarsområde omfattar de tre storstadslänen och vissa angränsande län.
Vid Ekobrottsmyndigheten arbetar drygt 400 åklagare, poliser, specialister och ekoadministratörer tillsammans för att förebygga, utreda och lagföra den ekonomiska brottsligheten. Myndigheten arbetar proaktivt och underrättelsestyrt. Ekobrottsmyndigheten prioriterar bekämpningen av den grova ekonomiska brottsligheten, den svarta sektorn, finansmarknadsbrotten och återförandet av brottsvinster. De mindre resurskrävande ekobrotten utreds och lagförs med enhetliga och standardiserade metoder. Myndighetens anslag för år 2011 uppgår till ca 430 milj kronor.
Ekobrottsmyndigheten söker en Verksamhetscontroller (vikariat) till ledningssekretariatet, EBM A-2011/0127

Publiceringsdatum
2011-03-28

Dina arbetsuppgifter
Vid ledningssekretariatet arbetar åtta medarbetare. Sekretariatet ansvarar bl.a. för övergripande ledning, samordning och utveckling av processen för planering, uppföljning och utvärdering av den operativa verksamheten vid Ekobrottsmyndigheten. Sekretariatet ansvarar även för framtagande av budgetunderlag, verksamhetsplan och årsredovisning.
Som verksamhetscontroller vid ledningssekretariatet kommer du att arbeta med intern styrning och kontroll. En särskild del i detta arbete är att följa upp och analysera den operativa verksamhetens resultat. Du kommer också att bistå med upprättande av några av myndighetens styr- och redovisningsdokument. Även andra arbetsuppgifter inom sekretariatets ansvarsområde kan bli aktuella.

Kvalifikationer
Du har en högskoleexamen och några års arbetslivserfarenhet av intern styrning och kontroll inom staten och gärna inom rättsväsendet. Du bör behärska engelska i tal och skrift. Som person är du positiv, kreativ, kommunikativ och flexibel. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.
Tjänsten är ett föräldrarvikariat på 15 månader. Tillträde snarast.
Ekobrottsmyndigheten strävar aktivt att vara fri från diskriminering och ge alla medarbetare lika möjligheter.
Upplysningar lämnas av planeringsdirektören Fredrik Holmberg, tel. 08-762 00 20.
Fackliga företrädare är för Jusek Anna Åkesson, 08-665 29 25, för ST Pernilla Kaller 08-762 01 92, för Svenska Polisförbundet Lars-Åke Edlund, tfn 08-762 01 24.
Välkommen med Din ansökan via Ekobrottsmyndighetens hemsida, www.ekobrottsmyndigheten.se. Ansökan ska ha inkommit till Ekobrottsmyndigheten senast den 10 april 2011.

Arbetstider och omfattning
Heltid/Vikariat 15 månader

Ersättning
enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Fredrik Holmberg, +46 08-762 00 20

Företag
Ekobrottsmyndigheten

Adress
Ekobrottsmyndigheten
Box 820
10136 Stockholm

Jobbnummer
887614

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekobrottsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekobrottsmyndigheten: