Verksamhetschef Personlig Assistans

7H Assistans / Sjukvårdschefsjobb / Borås
2015-09-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetschef Personlig Assistans" (publicerad 2017-10-27) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 7H Assistans i Borås, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås, Vårgårda eller i hela Sverige

Alla har inte samma förutsättningar i livet, men alla kan med rätt insats höja sin livskvalitet och uppnå goda levnadsvillkor utifrån de förutsättningar som finns.
Vi på 7H Assistans vill hjälpa till med den möjligheten.
7H Assistans tillhandahåller Personlig Assistans där brukaren är i centrum. Det är brukarens liv som ställer kraven på vår verksamhet. Vi står för en personlig assistans i utveckling och bidrar med kunskap för att ge brukaren en god vardag.

Inom 7H Assistans har vi ca 40 brukare och några hundra personliga assistenter, uppdelat på både ordinarie assistenter och timanställda som arbetar vid ordinarie assistenters frånvaro. Vi har 3 verksamhetschefer och söker nu en fjärde.

Publiceringsdatum
2015-09-23

Arbetsuppgifter
• Du ansvarar för att samordna allt som rör assistansen i samråd med kunden
• Du har det operativa ansvaret för brukarnas assistentgrupper, vilket innebär bland annat rekrytering av personliga assistenter, schemaläggning, lönesättning, utvecklingssamtal, personalmöten och utbildningsplanering
• Du är uppdaterad på gällande lagar och regelverk
• Du representerar 7H Assistans för att ge nya kunder information och deltar på olika events
• Du har tillsammans med övriga verksamhetschefer hand om beredskap under tid utanför normal kontorstid
• Du har ansvar för att säkerställa att dina grupper följer gällande lagar och riktlinjer.
• Du har ansvaret för kontakter mot myndigheter gällande t ex ansökningar, överklagan, mm.

Meriterande egenskaper:

• Flera års väl dokumenterad erfarenhet av kund- och personalarbete gärna från vårdsektorn eller annat socialt arbete
• Du har erfarenhet inom omvårdnad, gärna personlig assistans
• Relevant högskoleutbildning för arbetsledning/arbete inom vårdsektorn eller annat socialt arbete samt kompetens inom LSS
• Du når dina resultat med en god administrativ och kommunikativ förmåga och med ett uppmuntrande ledarskap
• Du är van vid att arbeta med arbetsmiljöfrågor och väl införstådd med arbetstidslagar och fackliga avtal.
• Som ledare är du tydlig, drivande effektiv, lyssnande och skapar ett bra arbetsklimat med en coachande ledarstil
• Du behärskar svenska väl både i tal och skrift
• Du har goda datakunskaper

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

B-körkort är ett krav.
Tjänstgöringsgrad: 100%
Arbetsort: Borås
Lön: Månadslön
Sista dag att ansöka är 2015-10-31
7H Assistans erbjuder dig goda anställningsvillkor.

Observera att intervjuer sker löpande så skicka in din intresseanmälan snarast.

Tillträde snarast efter överenskommelse.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-31
Ange följande referens när du ansöker: Verksamhetschef
Ansökan kan skickas till e-postadress: janne.jacklin@7hassistans.se

Företag
7H Assistans

Adress
7H Assistans
50432 BORÅS

Kontorsadress
Moldegatan 9

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 033-480340
E-postadress: info@7hassistans.se

Jobbnummer
2447080

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 7H Assistans

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 7H Assistans: