Verksamhetschef Myndighetsenheten

Salems kommun / Undersköterskejobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem, Botkyrka, Södertälje, Stockholm, Österåker eller i hela Sverige

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Socialförvaltningen ansvarar för kommunens omsorg om äldre, personer med funktionsnedsättning samt för individ- och familjeomsorg.

Arbetsuppgifter 
Verksamhetschef för Myndighetsenheten ansvarar för myndighetsutövning för äldre och för barn och vuxna som tillhör LSS-lagens målgrupper samt vuxna med psykisk funktionsnedsättning.

Enheten består av 9 medarbetare, varav 8 biståndshandläggare, uppdelade i två team, ett äldreteam och ett funktionsnedsättningsteam, samt en avgiftshandläggare.

Du har också ansvar för köpta platser och insatser inom äldre- och funktionshinderområdet.  

Du kommer att ingå i Socialförvaltningens ledningsgrupp som består av socialchef och fyra verksamhetschefer och du kommer därmed att delta i arbetet med planering, ekonomi, samverkan och utveckling för hela socialförvaltningen.

Publiceringsdatum
2016-10-19

Kvalifikationer
 Vi söker dig som har socionomexamen eller motsvarande utbildning. Du har erfarenhet och gedigna kunskaper inom myndighetsutövning och är mycket väl insatt i lagar och rättspraxis.

Det är meriterande om du har goda kunskap inom LSS.

Du har också erfarenhet av ansvar för ekonomi och arbetsmiljö.

Du är intresserad av utvecklingsfrågor inom organisationen samt är trygg i ledarrollen.

Du är strukturerad och har god förmåga att planera och organisera.

Anställningsvillkor
Tillsvidare

Heltid

Tillträdesdag 9 januari 2017 eller efter överenskommelse

Sista ansökningdag 14 november 2016

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christina Häckner, Socialchef 070-723 94 09 christina.hackner@salem.se

Företag
Salems kommun

Adress
Salems kommun
Rönninge
14480 Rönninge

Kontorsadress
Rönninge

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3114273

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun: